جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تکنیک‌ های مهم مذاکره بهتر در فروش

تکنیک‌ های مهم مذاکره بهتر در فروش

آیا گاهی اوقات احساس می‌کنید که می‌توانستید مذاکره فروش بهتری داشته باشید؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید و تقریبا همیشه یک معامله بهتر وجود دارد. در اینجا، روش‌هایی برای مذاکره بهتر در معاملات بیان شده است. معامله بهتر برای شما، به معنی بدترین معامله برای طرف مقابل نیست. باید روی این موضوع کار کنید که معامله برای هر دو طرف بهتر باشد و یک معامله برد – برد برای هر دو باشد.

تمام امتیازاتی را که با آن می‌توانید داد و ستد کنید، مدنظر قرار دهید. پیشاپیش بررسی کنید که برای شما چه جنبه‌هایی از معامله ضروری است و کدام جنبه‌ها در معامله ایفای نقش می‌کند و کدام جنبه‌ها ارزش آن امتیازات را برای شما دارند. «آیا شما نیاز به یک چاپگر رایگان همراه با کامپیوتر PC دارید؟» ارزش آنها ممکن است برای طرف دیگر بسیار متفاوت باشد.

مجموع درآمد سالیانه کسب و کار خود را بدانید. باید پیشاپیش در مورد مجموع درآمد سالیانه خود فکرکنید و اگر در یک معامله به حداقل مقدار خود نرسیده باشد، باید از آن معامله اجتناب کرد. فقط دانستن این موضوع، به شما اعتماد به نفس، زبان بدن و تن صدا (زبان بدن) می‌دهد که به خودی خود منجر به معاملات بهتر می‌شود.

شما پی می‌برید که به کار بستن این ایده‌ها معاملات شما را بهبود می‌بخشد و هر دو طرف هم از انجام این معامله شادتر می‌شوند و البته بهترین مبنا، برای ایجاد رابطه‌های تجاری طولانی‌مدت هم محسوب می‌شود.

تعداد تکنیک های مذاکره بسیار زیاد است اما تعداد اندکی از آنان کاربردی و مفید هستند. یک مذاکره کننده حرفه ای باید تمام اصول فنون تکنیک های مذاکره حرفه ای را بداند. مهمترین تکنیک های مذاکره فروش عبارتند از :

  • امتیازات را کاملا شفاف کنید.
  • اول کاملا گوش دهید و بعد صحبت کنید.
  • امتیاز متقابل بدهید.
  • فقط درباره قیمت صحبت نکنید.
  • خیلی از محصول خود تعریف نکنید.

 

شرکت مهندسی مشاور ترازپویش

l w w w . T P – C O . C O M l

همچنین بخوانید : 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار