مزایا و ویژگی‌های نرم‌افزار حقوق و دستمزد

مزایا و ویژگی‌های نرم‌افزار حقوق و دستمزد

به طور کلی، منظور از حقوق و دستمزد همان سهم تلاش و دست‌رنج هر نیرویِ کاری در یک مجموعه است. یعنی در هر کسب‌وکار بزرگی، افراد بسیاری تلاش می‌کنند تا کل مجموعه به اهداف خودش برسد. از این روی، تک تکِ کارکنان آن مجموعه، باید به حاصل تلاش و دسترنج خودشان برسند که به اصطلاح به آن حقوق و دستمزد گفته می‌شود.

اما در کسب‌وکاری که بسیار بزرگ و گسترده است، محاسبه کردن حقوق و دستمزد تک تک کارکنان ممکن است بسیار سخت باشد. چرا که هر شخصی بنا به سابقه کاری، تخصص و میزان سوادی که دارد ممکن است دستمزد متفاوت‌تری نسبت به سایر اعضای آن مجموعه داشته باشد.

لزوم استفاده از سیستم های هوشمند حقوق و دستمزد

پس در چنین شرایطی بدون شک نیاز به یک سیستم بسیار قوی، برای محاسبه حقوق و دستمزد تمام کارکنان است.

چرا که محاسبه کردن حجم عظیمی از این دستمزدها به روش سنتی بسیار سخت و حتی غیرممکن خواهد بود. حالا در نظر داشته باشید که ممکن است در بازه‌های زمانی مختلفی این دستمزدها هم تغییر پیدا کنند.

حقوق و دستمزد

اما چیزی که ما به عنوان «حقوق» آن را می‌شناسیم، پرداختی ماهانه هر فرد در یک مجموعه است. از طرفی دیگر دستمزد هم به کل میزان پرداختی هر فرد گفته می‌شود که بر حسب ساعت، روز، ماه و یا مقدار بهره‌وری آن فرد و تاثیرش روی تولید حساب می‌شود.

تقریبا چنین می‌شود گفت نیروهای انسانیِ هر کسب‌وکار بزرگی اصلی‌ترین سرمایه‌اش محسوب می‌شود.

چرا که بدون وجود آن سرمایه انسانی کار تولید، بهره‌وری و سوددهی بی‌مفهوم خواهد بود.

به همین دلیل است که مجموعه‌های بزرگ هزینه‌های هنگفتی بابت حقوق و دستمزد نیروهای انسانی‌شان اختصاص می‌دهند تا کار تولید و… بدون نقص پیش برود.

جزییات محاسبه حقوق و دستمزد در کسب و کارهای بزرگ

پس می‌توان چنین نتیجه گرفت که کار محاسبه این حجم عظیم از هزینه‌ها باید به دقت محاسبه شوند.

چرا که جزئیات بسیار زیادی در این مبحث وجود دارد که می‌تواند کار محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان را در هر مجموعه‌ای بسیار سخت و پیچیده کند.

این جزئیات عبارتنداز:

محاسبه ساعات و روزهای کاری، شب‌کاری، اضافه‌کاری، حق ایاب‌وذهاب، نوبت‌کاری، حق ماموریت، حق اولاد و عائله، حق مسکن، پاداش افزایش تولید، عیدی، مرخصی، بازخرید، وام، مساعده، بیمه تامین اجتماعی، مالیات و… حالا تصور کنید که هر کدام از این‌ها برای هر شخصی ممکن است بسیار متفاوت باشد و به هیچ عنوان یک مقدار و یا عدد ثابتی نیست.

برای مثال ممکن است شخصی اصلا از مساعده و یا وام بهره نبرده باشد و شخصی دیگر به دلایل مختلف حتی از حد مجازش هم بیشتر استفاده کرده باشد. یا مثلا حقوق پایه یک متخصص بسیار زبده و کاربلد نسبت به یک کارگر ساده در کسب‌وکاری بسیار بیشتر باشد. تمامی این موارد مثالی ساده از سطح پیچیدگی کار محاسبه حقوق و دستمزد است.

به همین منظور امروزه اکثر مجموعه‌های بزرگ برای انجام چنین امور محاسباتی از سیستم‌های بسیار هوشمند و قوی بهره می‌برند.

نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت مهندسی مشاور ترازپویش یکی از نمونه‌های بارزیست که می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد.

برای اطلاع بیشتر از امکانات این نرم‌افزار تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

مقایسه روش سنتی محاسبه حقوق و دستمزد با روش جدید

قبل از اینکه در مورد امکانات گسترده نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد ترازپویش توضیح بدهیم، اجازه بدهید به طور مختصر راجع به روش‌های سنتی که این کار، یعنی بحث محاسبه حقوق و دستمزدی که به روش قدیمی انجام می‌گرفت توضیح بدهیم. چرا که با بررسی هر دو روش می‌توان به نتیجه ایده‌آلی در مورد مزایای راه‌کارهای جدید رسید.

در چند دهه اخیر، زمانی که رایانه‌ها پا به عرصه ظهور نگذاشته بودند بحث محاسبه حقوق و دستمزد کار بسیار پیچیده و سختی بود.

چرا که هر شرکتی مجبور می‌شد برای انجام محاسبه اموری نظیر حقوق، پاداش، بیمه و مالیات حقوق و… یک مجموعه‌ی حسابداری چند نفره در اختیار داشته باشد.

در واقع این کسب‌وکارهای بزرگ با استخدام حسابداران ماهر سعی می‌کردند این نیاز مبرم و اساسی را پوشش بدهند.

چرا که این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود و باید به درستی و با دقت بسیار بالایی انجام می‌شد. اما مشکل اینجا بود که این اطلاعات و داده‌ها بسیار زیاد بودند و همیشه هم در حال تغییر بودند.

چنین چیزی کار محاسبه را برای گروه حرفه‌ای حسابداری شرکت‌های بزرگ بسیار سخت می‌کرد.

چرا که همه چیز روی کاغذ ثبت و ذخیره می‌شد و در صورت نیاز امکان هیچ جست‌وجوی سریعی هم وجود نداشت. یعنی حسابدارها مجبور می‌شدند به بخش بایگانی و محل نگهداری اسناد و مدارک مراجعه کنند و از آنجا مدارک موردنیازشان را پیدا کنند.

منسوخ شدن ماشین حساب در محاسبات حقوق و دستمزد !

تنها ابزار هوشمندی که در این میان مورد استفاده آن‌ها قرار می‌گرفت ماشین حساب بود! حالا شاید واحد حسابداری برخی شرکت‌ها سعی می‌کردند از ماشین‌ حساب‌های پیشرفته‌تر بیشتری استفاده کنند و برای هر شخصی یک نسخه در اختیارش قرار بدهند تا کار حسابداری مجموعه لنگ نماند!

اما مطمئنیم شما هم حدس می‌زنید که در این روش‌ها چه چیزی به وفور رخ می‌داد.

بله، درست حدس زدید، اشتباه! یکی از بزرگ‌ترین و کلافه‌کننده‌ترین بحث‌هایی که همیشه در کسب‌وکارهای بزرگ رخ می‌داد اشتباه‌های رایج محاسبه‌ای و حسابداری شرکت بود. چرا که بدون بهره بردن از یک هوش مصنوعی قوی انجام تمامی این امور واقعا کار سختی بود. اما پس از روی کار آمدن رایانه‌ها انجام امور حسابداری هم وارد یک مرحله جدیدی شد.

چرا که اویل بخشی از کارهای حسابداری کسب‌وکارهای بزرگ به راحتی توسط این رایانه‌ها انجام می‌شد و می‌توانست تا حدی نیازهای این مجموعه‌ها را پوشش بدهد.

اما مشکل اینجا بود که این تکنولوژی هنوز انقدر پیشرفت نکرده بود تا بتواند راهکار اساسی و نهایی باشد.

برای مثال حافظه داخلی و یا جانبی کامپیوترها بسیار اندک بود و در دیسکت‌های چند مگابایتی ذخیره می‌شد.

یعنی تمام اطلاعاتی که امروز تنها در یک فلش دیسک چند گیگابایتی کوچک ذخیره می‌شود، در آن زمان به ناچار در دیسکت‌های کوچک بسیار زیاد باید نگهداری می‌شدند که متاسفانه اکثرا آسیب‌پذیر بودند.

امنیت اطلاعات ذخیره شده

یعنی با یک ضربه کوچک و یا یک ویروس ساده تمامی اطلاعات به طور کلی پاک شده و قابلیت بازگشت هم نداشتند. از این روی، کسب‌وکارهای بزرگ تا مدتی به همان روش سنتی خود عمل می‌کردند. چرا که با توجه به شرایط ذکر شده اعتماد کردن به چنین تکنولوژی ساده و پیش‌پاافتاده‌ای واقعا سخت و پر از ریسک بود.

اما پس از پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن نرم‌افزارهای متعدد و بسیار کاربردی همه چیز به طور کلی تغییر کرد.

چرا که هم ظرفیت حافظه داخلی و جانبی از مگابایت به گیگابایت و ترابایت تغییر پیدا کرد و اندازه و مقاومتشان هم بسیار بالاتر رفت. فضاهای ابری هم با روی کار آمدن، امکانات لازم را برای بازگرداندن اطلاعات پاک شده فراهم کردند.

این یک مقدمه بسیار خوبی برای اعتماد کردن به تکنولوژی و هوش‌های مصنوعی بسیار قدرتمند برای انجام امور پیچیده‌ای نظیر محاسبات و مدیریت کسب‌وکارهای بزرگ شد.

از طرفی دیگر شرکت‌های تولید نرم‌افزارهای هوشمند و کارآمد هم نیاز محورتر شده و بیشتر، نیازهای ضروری و اساسی جامعه و صنعت را برای تولید نرم‌افزارهایشان در نظر گرفتند.

از این روی نرم‌افزارهای حسابداری بسیار پیشرفته‌ای وارد بازار شدند.

این نرم‌افزارها هم طی دهه‌های اخیر فراز و نشیب‌هایی داشتند که آن‌ها هم توانستند به سطح پیشرفت رضایت‌بخشی برسند.

به همین دلیل کسب‌وکارهای بزرگ به راحتی توانستند با خیال راحت به این نرم‌افزارها اعتماد کنند و تمام امور خود را به آن‌ها بسپارند.

چرا که در این روش، دیگر نه اطلاعاتی گم و یا پاک می‌شد و در صورت رخ دادن چنین اتفاقی هم به راحتی قابل بازیابی و یا بازگشت بود.

جست‌وجوی مدارک و اطلاعات هم بسیار آسان‌تر از قبل شد و در نتیجه اشتباهات قبلی در انجام امور حسابداری هم به حداقل و سرانجام به صفر رسید.

نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد ترازپویش در یک نگاه

خب حالا که کمی راجع به گذشته‌ی روش‌های حسابداری قدیمی و روی کار آمدن تکنولوژی و نرم‌افزارهای حسابداری خواندیم بهتر است بپردازیم به اصل مطلب.

نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارها برای انجام امور حسابداری بسیار پیشرفته‌ی کسب‌وکارهای بزرگ است.

با استفاده از این روش دیگر مجموعه‌های بزرگ دچار مشکلات و چالش‌های حسابداری سابق نمی‌شوند.

برای مثال ثبت اسناد حسابداری یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های رایج سازمان‌های بزرگ بود که با استفاده از این نرم‌افزار می‌تواند به راحتی و بسیار ساده و آسان انجام شود.

صدور اسناد حسابداری بدون خطا!

چرا که ثبت اسناد حسابداری و صدور آن به صورت غیر مکانیزه یکی از مشکلات رایج روش‌های سنتی بود که همیشه واحدهای حسابداری با آن مشکلات بسیار متعددی داشتند.

اما با استفاده از نرم‌افزار حسابداری شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش این کار به راحتی و بدون کوچک‌ترین مشکلی، نیاز حسابداران را رفع می‌کند.

اما همان‌طور که عدم برخورداری از یک سیستم حسابداری پیشرفته موجب ضعف و پسرفت کل مجموعه می‌شود، برعکس برخوردار بودن از یک نرم‌افزار قوی برای انجام امور حسابداری همان‌قدر باعث پیشرفت آن کسب‌وکار بزرگ می‌گردد. به خاطر وجود این نظم، افراد بیشتری استخدام می‌شوند که این باعث پیشرفت و بهره‌وری بیشتر کل سیستم خواهد شد.

فـروش سفارشی(مهندسی فروش)

چرا که اگر یک شرکتی مشکلات محاسبات بسیار زیادی در بخش حسابداری‌اش داشته باشد، بدیهیست که در پرداختی‌های کارکنان اختلالات زیادی پیش آمده و همگی از حقوق و مزایای مساوی و عادلانه برخوردار نخواهند شد. چرا که ممکن است برخی حقوق و پاداش کمتری دریافت کنند و برخی دیگر نیز زیادتر!

اعتراض و در پی آن استعفا کارکنان بخاطر یک اشتباه!

حالا کسانی که حقوق و مزیای بیشتری را به اشتباه دریافت کرده‌اند ممکن است به اشتباه فرض کنند پاداش و یا تشویقی برایشان تعلق گرفته است.

به همین دلیل شاید اوایل کار مشکلی با این موضوع نداشته باشند اما پس از مدتی که با دریافتی حتی کمتر از حقوق پایه‌شان مواجه شوند اعتراض‌ها و استعفاها میان کارکنان بسیار افزایش خواهد یافت.

خب این طبیعیست که هیچ کسب‌وکاری، چه بزرگ و چه کوچک خواهان چنین مشکلاتی در مجموعه‌اش نیست.

به همین دلیل استفاده از نرم‌افزار هوشمندی نظیر نرم‌افزار حسابداری شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش موجب می‌شود تا چنین مواردی هرگز رخ ندهند.

چرا که کار با این نرم‌افزار بسیار آسان بوده و تمامی موارد به شکل حرفه‌ای در آن انجام می‌شوند.

بررسی دقیق ویژگی‌ها و امکانات نرم‌افزار حقوق و دستمزد ترازپویش

همان‌طور که توضیح دادیم نرم‌افزارهای هوشمند تفاوت بسیار زیادی با روش‌های سنتی دارند و امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

امکاناتی که نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش دارد به شرح ذیل است:

  1. امکان تعریف و محاسبه انواع فرمول‌های استخدامی

تعریف انواع استخدام و محاسبه انواع فرمول‌های حقوق و دستمزد بر پایه آن یکی از پیچیده‌ترین موارد محاسباتی در حسابداری هر کسب و کار بزرگی است.

این موضوع و به عبارت دیگر انجام این فرایند در هر شرکتی می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد. اما نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد ترازپویش می‌تواند به راحتی و در کمترین زمان ممکن این کار را انجام بدهد.

  1. امکان ثبت اطلاعات کامل کارکنان

بدون شک، ثبت اطلاعات کارکنان مجموعه‌های بسیار بزرگ کار بسیار سخت و دشواری است.

چرا که اولا تعداد آن‌ها در کسب‌وکارهای بزرگ بسیار زیاد است و از طرفی جزئیات این اطلاعات، حجم بسیار عظیمی دارد.

از این روی، ثبت چنین داده‌هایی نیاز به استفاده از یک سیستم بسیار هوشمند و قوی دارد.

استفاده از روش‌های سنتی و قدیمی برای چنین کاری به هیچ وجه مناسب نیست. چرا که نمی‌شود این حجم عظیم اطلاعات را به راحتی مدیریت کرد.

از طرفی دیگر ثبت و  ذخیره اطلاعات کارکنان هم نیاز به کاغذهای بسیار زیاد و البته قطع شدن درختان بیشتری دارد که آن‌ها هم به مرور زمان امکان از بین رفتن دارند.

از طرفی مشکل اصلی از اینجا آغاز می‌شود که بایگانی کردن این اطلاعات یک جای مخصوص و بزرگی برای خودش می‌خواهد.

اما با استفاده از نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش ثبت و ذخیره اطلاعات کارکنان بدون کوچک‌ترین ایراد و با دقت بسیار زیادی در حجم بالا امکان‌پذیر خواهد بود.

  1. امکان تهیه لیست بیمه و مالیات کارکنان برای ارائه به دارایی و بیمه

یکی دیگر از چالش‌های پردردسر مجموعه‌های بزرگ، تهیه لیست دقیق بیمه و مالیات کارکنان برای تحویل دادن به مراکزی نظیر دارایی و شعب بیمه است.

چرا که حجم این اطلاعات بسیار زیاد بوده و ممکن است در بازه‌های زمانی مختلف بسیار متغیر باشد. اما به کمک استفاده از نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد ترازپویش این امور به راحتی انجام می‌پذیرند.

  1. امکان تهیه دیسکت پرداخت حقوق کارکنان برای تمامی بانک‌ها

یکی از امکاناتی که کار را برای شرکت‌های بزرگ بسیار راحت‌تر کرده، امکان تهیه دیسکت پرداخت حقوق کارکنان است.

از طریق این ویژگی نرم‌افزار، لیست کامل تمام کارکنان که از قبل در آن ایجاد شده به همراه حقوق و مزایای تک تک آن‌ها به صورت کاملا خودکار قابل ایجاد است.

یعنی نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد ترازپویش قادر است یک خروجی بسیار دقیق از پرداخت حقوق تمام کارکنان تهیه کند که شامل تمام جزئیات به روز، کسری، تشویقی، اضافه‌کاری، پاداش و… است. سپس این لیست به بانک مورد نظر ارائه می‌گردد. پس از آن، بانک حقوق و دستمزد همگی کارکنان را در تاریخ مشخص به حساب همه آن‌ها واریز می‌کند.

  1. امکان اتصال سیستم ورود و خروج کارکنان به نرم‌افزار محاسبه حقوق و دستمزد

در کسب‌وکارهای بزرگ بحث ساعات کاری و فعالیت کارکنان اهمیت بسزایی دارد. چرا که تلاش و فعالیت نیروهای انسانیست که در بالا رفتن بهره‌وری آن مجموعه تاثیر بسزایی می‌گذارد.

حتی به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های تولیدی بزرگ شیفت‌های متعددی را برای کارکنانشان تعیین می‌کنند تا هرگز بحث فعالیت و تولید تعطیل نشود.

اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در سازمان

اما در این میان ممکن است تمام کارکنان شبیه به یکدیگر عمل نکنند. به عبارت دیگر ممکن است عملکرد بعضی از کارکنان بسیار متفاوت‌تر از دیگری باشد.

یعنی شاید برخی بسیار افراد کاری، فعال و پرانرژی و برعکس، کارکنان دیگر کم‌کارتر باشند. این قضیه می‌تواند خودش را در نظم کاری و به موقع حاضر شدن در محل کار نشان بدهد.

چرا که افراد منظم و کاری کاملا سر موقع در محل کار حاضر شده و بقیه کارکنان هم همیشه تاخیر می‌کنند.

اما همین بحث نظم برای بسیاری از مدیران مجموعه‌های بزرگ اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین دلیل هم آن‌ها بسیار راغب هستند این سیستم را به پرداخت حقوق و دستمزد کارکنانشان متصل کنند.

نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد مهندسی نرم افزار ترازپویش

خوشبختانه نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش این امکان را دارد تا سیستم ورود و خروج کارکنان را به نرم‌افزار محاسبه حقوق و دستمزد متصل کند. به عبارت دیگر، بر اساس ورود و خروج و حضور غیاب مرتب آن‌هاست که حقوق و دستمزدشان به طور دقیق تعیین شده و حتی تغییر می‌یابد.

محاسبه بهای تمام شده + دانلود رایگان فایل

ساده‌تر بگوییم، در این سیستم افراد منظم و کاری که به موقع سر کار حاضر می‌شوند پول بیشتری گرفته و افراد دیگر ممکن است به دلیل تاخیری که دارند با کسری حقوق و دستمزد در آخر ماه مواجه شوند که میزان آن توسط مدیران شرکت‌ها و مسئولین امور مالی محاسبه می‌گردد.

این سیستم می‌تواند یک انگیزه بسیار بالا برای کارکنان منظم و البته یک روش سختگیرانه برای کسانی باشد که ممکن است در بحث کاری زیاد جدی نباشند. چرا که افراد منظم با دریافت پاداش و حقوق کامل خود بیشتر راغب فعالیت در مجموعه شده و افراد بی‌نظم هم به نوعی با تنبیه شدن سعی در جبران کم کاری خود خواهند کرد.

  1. امکان ثبت کارتکس کارکنان به صورت دستی و یا دستگاه کارت‌زن

در مجموعه‌های بزرگ بحث رفت‌وآمد کارکنان آن‌طور که ساده به نظر می‌رسد نیست. یعنی هر کسی در یک ساعت مشخصی وارد شرکت شده و در ساعت مشخص ثابتی هم خارج شود. چرا که ممکن است برای مثال فردی مرخصی ساعتی گرفته باشد و بخواهد به کار مهمش رسیدگی کند. از طرفی دیگر شاید حتی خود شرکت او را به ماموریت‌های کاری بفرستد.

حالا این ماموریت کاری ممکن است ساعتی و یا چند روزه باشد. شاید برخی دیگر از کارکنان شرکت هم ساعات بسیار کمی در داخل شرکت حضور داشته باشند و اکثرا کارشان بیرون از مجموعه باشد. حالا فرض کنید این حجم اطلاعات شامل افراد بسیار زیاد و متعددی می‌شوند که هر کدام باید کاملا دقیق محاسبه شوند. چرا که روی حقوق و دستمزدشان تاثیر می‌گذارد.

روش های سنتی و قدیمی را فراموش کنید!

بدیهی است که توسط روش‌های سنتی و قدیمی مدیریت چنین اموری، بسیار سخت و حتی غیرممکن می‌شود. اما دستگاه‌های کارت‌زن این کار را برای شرکت‌های بزرگ با کارمندان متعدد، بسیار راحت‌تر کرده‌اند. چرا که همه چیز در کسری از ثانیه و به صورت کاملا هوشمندانه‌ای ثبت و ذخیره می‌شود.

ولی باز هم پردازش و مدیریت کردن تمام این داده‌ها هم نیاز به یک هوش مصنوعی بسیار قوی دارد که تنها از طریق یک نرم‌افزار بسیار قوی امکان‌پذیر است. چرا که برای مثال در برخی موارد نیاز است تا تغییراتی در نوع محاسبه حقوق و دستمزد برخی کارکنان صورت بگیرد.

برای مثال همان افرادی که توضیح دادیم کارشان دائما بیرون از شرکت است باید بر اساس در نظر گرفتن نوع فعالیتشان برای آن‌ها حقوق دستمزد تعلق بگیرد.

این کار دقیق و حساس را تنها یک نرم‌افزار قدرتمند حسابداری می‌تواند به درستی و با کوچک‌ترین خطا انجام بدهد.

نرم‌‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش قادر به انجام این کار است.

چرا که توسط این داده‌ها، یعنی تردد تمام کارمندان و جزئیاتی که توسط مدیران و مسئولین مربوطه در آن لحاظ کرده‌اند، می‌تواند به راحتی حقوق و دستمزد تمام کارکنان را با دقت بسیار بالا و بدون خطا محاسبه کند.

پادکست شماره ۳ | اقلام بهای تمام شده

  1. امکان پرداخت حقوق از حساب بانکی یا صندوق

اینکه هر شرکتی چه روشی را برای پرداخت انتخاب کند، ممکن با سایر مجموعه‌ها کاملا متفاوت باشد. از طریق نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش امکان پرداخت از طریق روش‌هایی نظیر پرداخت از حساب بانکی، صندوق و… برای کسب‌وکارهای بزرگ فراهم می‌شود.

  1. امکان تهیه صورت پرداخت مساعده کارکنان

همان‌طور که در بالا توضیح دادیم ممکن است هر کدام از کارکنان بنا به دلایل مختلفی درخواست مساعده از شرکت را داشته باشند. در این صورت درخواست آن‌ها در نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد ترازپویش به طور دقیق ثبت شده و همچنین امکان تهیه صورت پرداخت مساعده کارکنان و ثبت دریافتی آن‌ها طی بازه‌های زمانی مشخص امکان‌پذیر خواهد بود.

  1. امکان کنترل مرخصی استفاده شده توسط کارمندان

یکی دیگر از بهترین امکانات نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش امکان کنترل مرخصی استفاده شده توسط کارمندان و باقی مرخصی آن‌هاست. تحت این شرایط دیگر لازم نیست مسئولین مربوطه کارمندی را به طور دقیق به خاطر بسپارند و یا هر بار سعی کنند برگه‌های مرخصی او را چک کنند.

این کار بسیار زمان‌بر بوده و در مجموعه‌های بزرگ که تعداد کارمندان بسیار زیادی دارند تقریبا غیرممکن است. چرا که ممکن است افراد جدیدی استخدام شرکت شده باشند و یا جزئیات مرخصی آن‌ها با سایر کارکنان کاملا متفاوت باشد که می‌توان از طریق نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد ترازپویش به راحتی چنین مواردی را کنترل کرد.

بدین شکل که مسئولین مربوطه تنها با یک جست‌وجوی ساده قادر خواهند بود با طور دقیق وضعیت مرخصی هر فردی را بررسی کنند.

یعنی اینکه آن شخص تا کنون چقدر از مرخصی‌ استفاده کرده و یا تا پایان سال چه میزانی از مرخصی‌هایش باقی مانده است. چرا که تمامی این موارد در حقوق و دستمزد تمام کارکنان تاثیرگذار خواهد بود.

  1. امکان ارزشیابی پرسنل و میزان فعالیت آن‌ها

از طریق نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش به راحتی می‌توان برای تمام پرسنل یک امتیازبندی مشخصی بر اساس استانداردهای تعریف شده شرکت تعیین کرد و سپس آن‌ها را روی عملکرد تمامی کارکنان اعمال کرد. از این طریق افرادی که فعالیت بیشتر و موثرتری داشته‌اند، حقوق و پاداش بیشتری دریافت خواهند کرد.

این روش همانند شیوه کنترل رفت‌وآمد کارکنان (که در بالا توضیح دادیم) باعث تشویق سایر پرسنل خواهد شد.

چرا که امتیاز همانند یک جایزه جذاب برای کارکنان مجموعه بوده که افراد زیادی تلاش خواهند کرد خودشان را به آن سطح برسانند و پاداش بیشتری دریافت کنند. سیستم هوشمند ترازپویش قادر است تمام این موارد را به صورت هوشمندانه انجام بدهد.

  1. امکان صدور اسناد حسابداری به صورت خودکار

با توجه به توضیحاتی که در بالا دادیم، دامنه‌ی نامحدودی از امکانات متنوع از طریق نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش در اختیارتان قرار خواهد گرفت. علاوه بر تمام موارد ذکر شده، امکان صدور اسناد حسابداری از طریق این نرم‌افزار به صورت کاملا خودکار برایتان وجود خواهد داشت.

  1. امکان تطبیق و دریافت اطلاعات از دستگاه‌های حضور و غیاب

ما در مورد امکانات نرم‌افزار ترازپویش برای کنترل رفت‌وآمد و حضور و غیاب کارکنان به طور مفصل توضیح دادیم.

حالا هر زمان که شما نیاز به تطبیق اطلاعات دستگاه‌های حضور و غیاب شرکت را داشتید، نرم‌افزار هوشمند ترازپویش این امکان را به سادگی برای شما فراهم می‌کند تا در کمترین زمان ممکن تمام داده‌های مربوط به حضور و غیاب را بررسی کنید.

نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد ترازپویش کجاها کاربرد دارد؟

در واقع این نرم‌افزار هوشمند می‌تواند در تمامی مجموعه‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ که نیاز به مدیریت امور داخلی و حسابداری دارند مورد استفاده قرار بگیرد.

اما به طور کلی از نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش می‌شود در کلیه موسسات و سازمان‌های بازرگانی، تولیدی، خدماتی،  پیمانکاری اعم از خصوصی و دولتی و… استفاده کرد.

نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد ترازپویش چه کمکی به مدیران می‌کند؟

اگر بخواهیم به طور مختصر و مفید به این سوال پاسخ بدهیم باید بگوییم که تمام مدیران شرکت‌های بزرگ و مسئولین واحدهای حسابداری مجموعه‌های بزرگ با استفاده از نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش هیچ مشکلی در مباحث محاسبات حقوق و دستمزد نخواهند داشت.

نرم‌افزار حقوق و دستمزد در چه محیطی قابل اجراست؟

در واقع نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش به راحتی در تمام رایانه‌هایی که سیستم‌عامل ویندوز دارند به راحتی قابل نصب و اجرا است. محیط کاربری این نرم‌افزار بسیار ساده و کاربرپسند بوده و استفاده از آن و یادگیری کل امکاناتش بسیار راحت است.

آیا این نرم‌افزار قابل اتصال با سیستم‌های دیگر هم هست؟

بدون شک یک نرم‌افزار قدرتمند باید چنین قابلیتی را داشته باشد و نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش هم این توانایی را دارد که به سیستم‌های کارگزینی، ثبت اوقات کار (کنترل ورود و خروج پرسنل) اموال، سهام و خزانه‌داری و … هم متصل شود.

امکانات گزارش‌گیری نرم‌افزار حسابداری ترازپویش

نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش گزینه‌های بسیار متعددی را در زمینه گزارش‌های متنوع حسابداری در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از هر کدام، بسته به نیاز خود استفاده کنید. به طور کلی این امکانات عبارتنداز:

  • گزارش اطلاعات ثابت و متغیر کارکنان
  • گزارش لیست حقوق، صورت وضعیت بیمه و مالیات کارکنان به ‌صورت ریز و خلاصه
  • گزارش فهرست پرداخت­های متفرقه به کارکنان
  • گزارش صورت وضعیت پرداخت مساعده کارکنان
  • گزارش صورت وضعیت پرداخت عیدی کارکنان
  • گزارش صورت وضعیت مرخصی کارکنان
  • گزارش عملکرد سالانه کارکنان
  • گزارش تغییرات مبانی حقوق، اضافه‌کاری و سایر عوامل
  • گزارش صورت وام­های دریافتی و صندوق قرض‌الحسنه کارکنان
  • گزارش صورت بازخرید سنوات خدمت و مرخصی کارکنان
  • گزارش صورت وضعیت بانک و دارایی

نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد ترازپویش در زمینه‌ محاسبات چه امکانات دیگری دارد؟

در واقع ما در اینجا تنها به بخشی از کار محاسبات نرم‌افزار قدرتمند حسابداری حقوق و دستمزد شرکت مهندسی مشاور ترازپویش پرداختیم.

اما امکانات دیگری هم وجود دارند که این نرم‌افزار هوشمند در زمینه محاسبات قادر به انجام آن‌هاست. به طور کلی این امکانات به شرح ذیل هستند:

  • محاسبه تعداد روز کارکرد
  • محاسبه حقوق ماهانه شامل دستمزد روزانه، مساعده، اضافه‌کاری، حق مسکن، بن و پاداش، ماموریت و …
  • محاسبه حق جذب، حق مسئولیت و …
  • محاسبه مالیات
  • محاسبه مرخصی
  • محاسبه سنوات
  • محاسبه بازخرید مرخصی
  • محاسبه عیدی و پاداش
  • محاسبه و کسر میزان اقساط ماهانه­ وام پرداخت شده به کارکنان
  • محاسبه و کسر مبالغ مساعده‌های پرداختی
  • محاسبه عملکرد کارکنان قراردادی، رسمی، روزمزد، مشاوره‌ای، ساعتی

کلام آخر

همان‌طور که در این مقاله خواندیم اهمیت بهره بردن از یک سیستم بسیار هوشمند و قوی حسابداری لازمه اساسی و ضروری هر شرکت و مجموعه بزرگ است.

بخصوص که این موضوع مربوط به بحث حسابداری در قسمت حقوق و دستمزد باشد. چرا که حساسیت‌های خاص خودش را داشته و باید کاملا دقیق حساب شود.

همچنین در بالا به این موضوع هم اشاره کردیم که روش‌های سنتی محاسبات حقوق و دستمزد چه ایرادات اساسی داشتند و در بلندمدت چه ضررهایی به شرکت‌های بزرگ می‌زدند.

اما با بهره گرفتن از نرم‌افزارهایی که بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده‌اند این خطاها به صفر رسیده و کل مجموعه با پیشرفت و افزایش بهره‌وری مواجه می‌شود.

امکاناتی که در بالا اشاره کردیم یک چشم‌انداز کلی راجع به ویژگی‌های نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش بوده که می‌توانید از آن‌ها در شرکت و یا مجموعه خود بهره‌مند شوید.

به محض استفاده از این نرم‌افزار هوشمند خودتان قادر خواهید بود تفاوت واقعی را احساس کنید.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید و مطالب آن برایتان مفید و کاربردی بود حتما این محتوا را با سایر دوستان و همکارانتان هم به اشتراک بگذارید و اگر در مورد هر کدام از امکانات این نرم‌افزار سوال داشتید حتما آن را با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت به سوالاتتان پاسخ داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار