جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهکارهای تجارت بهتر

راهکارهای تجارت بهتر

پیاده سازی ایده ها و کسب و کارها در حوزه استارتاپ و کار آفرینی در این شرایط نا به سامان اقتصادی کاری سخت و دشوار است. ممکن است شما ایده ای در زمینه فروش یک محصول، خدمات و سرگرمی داشته باشید، اما قبل از شروع کار باید مراحل زیادی را سپری کرده و تحقیقات خود را در زمینه کسب و کارتان به درستی انجام دهید. هر کسب و کاری در هر زمینه ای برای شروع علاوه بر سرمایه، به استراتژی و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد. ریسک کردن در این شرایط، گذاشتن وقت و انرژی و راه اندازی یک کسب و کار هوشمند و حساب شده، نیاز به برنامه ای تهیه شده و فکر شده دارد. اگر بدون برنامه وارد حوزه ای شوید که اطلاعات تخصصی از آن حوزه نداشته باشید یا حتی نتوانید به عنوان مدیر در مواجهه با مشکلات راه کار هایی درست ارایه دهید، ممکن است علاوه بر از دست دادن سرمایه، خسارات جبران ناپذیری برای شما داشته باشد. تا حدی که ورود دوباره به حوزه کسب و کار را یک کابوس قلمداد کنید. در این بین هستند کسانی که قدرتمند تر از همیشه، میخواهند کسب و کار خود را راه اندازی و با مدیریتی هوشمند، آن را به نقطه دلخواه برسانند. رسیدن به موفقیت و همچنین داشتن مجموعه ای موفق به بسیاری از عوامل بستگی دارد که اجرای تک تک آن ها، یک گام شما را در راه رسیدن به اهداف، جلو می برد. کمتر مجموعه ای بدون داشتن استراتژی و برنامه ریزی توانسته است موفق شود. اگر شما به عنوان یک مدیر نتوانید داده ها را تحلیل و بررسی کنید، نتوانید یک بیزینس پلن داشته باشید، نتوانید استراتژی خاص خود را داشته باشید، هرگر نمی توانید یک مجموعه را به درستی مدیریت کنید. و همین باعث شکست و زمین خوردن کسب و کار شما می شود که عواقب بسیاری از جمله نا امیدی و از دست دادن وقت، انرژی و سرمایه دارد. اما اکنون با پیشرفت روز افزون نرم افزارها و برنامه های متنوع، مدیریت تا حد بسیار زیادی آسان شده و علاوه بر تسهیل راه و مسیر، از شما یک مدیر موفق و هوشمند می سازند. مدیری که می تواند در مدت زمانی اندک بسیاری از داده ها را تحلیل و بررسی کند، برای دست یافتن به اهداف سازمانی یک مجموعه را رهبری کند، مجموعه ای یکپارچه داشته باشد و پیش بینی و برنامه ریزی دقیق انجام دهد.

راهکارهای تجارت بهتر

موفقیت و شکست شما به عنوان یک مدیر، بستگی به رهبری شما دارد. اکثر سازمان ها امروز سرمایه های عظیم و بزرگی را در اختیار مدیران قرار می دهند که توانایی رهبری یک مجموعه را دارند. حال بخشی از این توانایی باید در وجود شما باشد و بخش عمده ای از آن با تخصص و دانش به دست می آید. دانشی که در عصر حاضر به دست آوردن آن با شرایط امروزی راحت تر از گذشته است. شرکت هایی که با بررسی و تحقیقات خود، بهترین راه حل ها را برای مدیریتی هوشمند و آسان پیدا کرده اند. نرم افزارهای خاصی از جمله نرم افزارهای برنامه ریزی منابع سازمانی، حسابداری، مدیریت ارتباط با مشتری و … که قدم بزرگی در  عرصه مدیریت برداشته اند.

در دهه های گذشته استفاده از سیستم های نرم افزازی، سیستم های جزیره ای و سیستم های یک پارچه برای بقا و ورود به عرصه رقابت، امری ضروری بود. اما با رشد روز افزون شرکت ها و سازمان های بزرگ، با حجم بالایی از نیرو و محصولات، سیستم های قبلی دیگر پاسخگوی نیاز مدیران این سازمان ها و شرکت ها نبودند. در نتیجه سیستم های امروزی با نام برنامه ‌ریزی منابع سرمایه ‌ای  ( Enterprise Resource Planing )یا به اختصار ERP جایگزین سیستم های قبلی شدند. این سیستم شامل طیف بسیار وسیعی از فعالیت ها و بخش های متفاوت است که باعث می شود عملکرد یک سازمان یا شرکت بهبود یابد و بهترین نتیجه ممکن را داشته باشد.

در سیستم های ERP تمامی داده ها، اطلاعات و فرآیند های یک سازمان یا یک شرکت، در یک سیستم نرم افزاری خاص و در قالب بانک اطلاعات، منظم و دقیق در دسترس مدیریت آن مجموعه است. این سیستم علاوه بر خدمات گفته شده، به شرکت ها و سازمان ها کمک می کند تا فرآیند دقیق برنامه ریزی منابع سازمان را در جهت کاهش هزینه و افزایش درآمد ها مدیریت نماید. اگر به شکل ساده بگوییم، ERP چهار هدف را دنبال می کند که این چهار هدف، خود از مواردی هستند که یک مدیر هوشمند و خلاق این سیستم را انتخاب می کند.

  • کاهش هزینه های فناوری و اطلاعات
  • افزایش کارایی فرآیند های سازمانی
  • استاندارد سازی این فرآیند ها
  • سرعت بخش نوآوری های سازمان

یک پارچه بودن سیستم های ERP یکی از مهم ترین ویژگی این سیستم های نرم افزاری است چرا که یک نرم افزار برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمانی باید بتواند در تمامی حوزه های مدیریتی و مدیریت سازمان به صورت یک پارچه کار کند. به عنوان مثال این حوزه ها می توانند شامل منابع انسانی باشد یا فروش و بازاریابی، منابع مالی باشد یا خرید و تدارکات. در نتیجه یک پارچه بودن ERP به عنوان یک سیستم  نرم افزاری مهم و کارآمد، در انرژی و زمان مدیران صرفه جویی خواهد کرد که همین موضوع باعث تمرکز بیشتر یک مدیر در بخش های دیگر می شود.

شرکت نرم افزاری – مهندسی ترازپویش با بهره مندی بهینه از تکنولوژی روز کامپیوتر از سال ۱۳۸۹ به طراحی و پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان  ERP )) در راستای برطرف کردن تمام نیاز های صنایع مختلف اقدام نمود و تاکنون راه کارهای ویژه و منحصر به فردی را به آن ها ارایه نموده است. بهره مندی از تجارب متخصصین و اساتید برجسته در حوزه ERP به عنوان نقطه عطفی برای شرکت به حساب می آید. چرا که اکثر محصولاتی که توسط این شرکت، به دلیل داشتن قدرت و انعطاف پذیری بالا، توانسته است از نظر فنی رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کرده و جایگاه ویژه ای در بین رقبا کسب نماید. سازمان ها صرف نظر از اندازه، مقیاس، صنعت، قدمت و سابقه بلند بالای خود، همواره تشنه ی پیشرفت و توسعه هستند و باید برای بقای خود در عرصه رقابت، در مدت زمان کوتاهی، حجم زیادی از اطلاعات را پردازش نمایند تا با برنامه ریزی دقیق و اصولی بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بهترین نتیجه دلخواه را به دست آورند. حال سیستم برنامه ریزی دقیق منابع سازمانی ترازپویش با یک پارچه نمودن سیستم ها در بخش های مختلف سازمان و تبدیل آن ها به یک نرم افزار واحد، این امکان را فراهم آورده است که واحد های مختلف بتوانند به راحتی اطلاعات خود را با یک دیگر به اشتراک بگذارند و از آن ها بهینه استفاده کنند. این نرم افزار با ارایه قابلیت ها و امکانات مورد انتظار سازمان ها توانسته است بخش بزرگی از مشکلات ناشی از ضعف سیستم های اطلاعاتی و اتوماسیون را بر طرف نماید و به عنوان چراغ امیدی در سازمان ها بدرخشد. شرکت بزرگ نرم افزاری – مهندسی ترازپویش با شناخت نیاز های مشتریان و ارایه خدمات بهینه مبتی بر پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا، سعی بر ارایه بهترین خدمات ممکن را دارد تا شما مدیران، به راحتی بتوانید سازمان خود را در چارچوبی مشخص و منظم مدیریت کنید.

شرکت مهندسی مشاور ترازپویش

l w w w . T P – C O . C O M l

 

 

همچنین بخوانید : 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار