جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهکارهای کاهش هزینه و افزایش درآمد (قسمت دوم)

راهکارهای کاهش هزینه و افزایش درآمد (قسمت دوم)

همیشه تاجران در جستجوی روشی بوده اند تا موجب افزایش بازدهی و کاهش هزینه های تجاری شود. الگو های ذیل روش های مناسبی پیش روی مدیران جوان قراد خواهد داد. این روش ها با استفاده از علم روز، جدیدترین و مناسب ترین فنون را به آنان خواهد آموخت.

راهکارهای کاهش هزینه و افزایش درآمد (قسمت دوم)

مکان تجارت !

از تغییرمکانهای مداوم خودداری کنید . سعی کنید تا حد امکان در یک منطقه خاص چند سالی بطور ثابت باقی بمانید و پس از چندین بار استفاده از مراحل آزمون و خطا ، جلب نظر مشتریان و کسب محبوبیت های لازم سپس تغییرمکان دهید و برای توسعه تجارت به کلان شهرها نزدیک شوید .

تغییرسیاست تجاری !

اگر پس از مدتی موفقیتی در تجارت حاصل نشد و هزینه های ماهیانه سنگین وسنگین تر شدند ، شک نکنید که وقت آن است که یا تغییرشغل دهید و یا سیاست تجاریتان را دگرگون سازید . هیچگاه روی یک طرح خاص مانور ندهید و همیشه راههای بیشتری را امتحان کنید . اینکار نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس و ریسک پذیری شما می شود، بلکه تجربیات مفیدی از آزمون و خطاهای حاصل برای شما ایجاد خواهد کرد .

عضویت در انجمن های تجاری !

بسیاری از تاجران عضو انجمن های خاصی هستند و درباره آینده تجاری ، بحرانهای مالی نحوه صادرات و واردات کالاها با یکدیگر به گفتگو می نشینند . اتاقهای فکر ، تبادل افکار و اطلاعات ، پیش بینی های تجاری و بسیاری ازفعالیتهای دیگر ازویژگیهای این انجمن ها هستند .

راهکارهای موثر در گسترش تجارت !

اجرای یک برنامه تبلیغاتی، مستلزم صرف هزینه است، به همین دلیل تبلیغات یکی از سرفصل‌های مالی سازمان‌ها و شرکت‌ها محسوب می‌شود. هزینه‌های تبلیغاتی ، مسئله ای است که تمام شرکت‌ها با آن مواجهند. بسیاری از این شرکت‌ها برای جذب و حفظ مشتریان خود به تبلیغات وابسته‌اند. با وجود این، هزینه انجام تبلیغات موثر و مستمر خصوصا در شرایط کنونی بازار و اقتصاد برای بسیاری از این شرکت‌ها طاقت ‌‌فرسا است. به همین دلیل شرکت‌های تجاری همواره به دنبال راهکارهایی هستند که ضمن معرفی خود و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بتوانند هزینه‌های تبلیغاتی خود را نیز تا حد معقولی کاهش دهند .

شریک تجاری !

ادغام تبلیغات از دیگرراهکارهای ثمربخش است . می توانید تبلیغات مشترک انجام دهید . مثلا به جای این که شرکت شما برای مدت زمان معینی صفحه آخر هفته‌نامه‌ای را برای تبلیغات خود خریداری کند، بهتر است با دادن یک آگهی نصف صفحه، آن را با یک شرکت تجاری دیگر شریک شوید یا این که اجازه دهید آن‌ها با شما شریک شوند. به عبارت دیگر تبلیغات خود را با تبلیغات آن‌ها همراه کنید. به این ترتیب هزینه تبلیغات شما نصف می‌شود. با این که ممکن است به این ترتیب تا حدودی بازتاب مورد نظر ایجاد نشود ، ولی این بهترین روش برای تداوم تبلیغات در مدت طولانی‌تر و صرفه‌جویی‌ درهزینه است . باید توجه داشت که شریک و همراه تبلیغاتی شما از رقبا یا شرکت‌هایی نباشد که بنا به دلایلی تمایل ندارید با آن‌ها مرتبط شوید و در این ارتباط نظارت‌های ضروری را اعمال کنید . شریک تبلیغاتی مناسب، کاهش تعداد دفعات پخش تبلیغات و روابط عمومی، از جمله راهکارهای مناسبی است که به شما درجایگاه مدیریک شرکت تجاری یا سرپرست بخش تبلیغات و بازاریابی می‌تواند در کاهش هزینه‌ها کمک شایانی کند مخصوصا اگر شریک تبلیغاتی شما به نوعی تکمیل کننده تجارت شما باشد .

حذف مخاطبان و شرکت ها !

پس از یک دوره کوتاه مدت و اجرای معاملات تجاری کم وبیش با مخاطبان و شرکتهای طرف قرارداد آشنا خواهید شد . پس زمان آن است که به حذف واسطه ها و مخاطبان بپردازید . تنها با کسانی قرارداد ببندید که به آنان اعتماد دارید و آنها نیزطی یک دوره تجاری حسن نیت خودشان را به شما ثابت کرده باشند .

افزایش روحیه کار !

حجم عمده ای از اختیارات تصمیم گیری به کارمندان سطوح پایین تر، راهبردی است که هم اکنون توسط شرکت های مختلفی به عنوان بخشی از مدیریت ارتباط با مشتری اجرا می شود . از سوی دیگر تفویض اختیارات به تیم های کاری در راستای فن آوری تیم های خود راهبر، باید در دستور کار قرار گیرد . در این رویکرد ، مدیریت اختیارات زیادی را به تیم ها می دهد که به اجرای فعالیت ها با سرعت بالاتر و کیفیت بهتر می پردازد. مدل های تجارت الکترونیک به شرکت ها کمک می کنند تا از یک سو به تمرکز زدایی و اجرای فرایندهای توزیع شده بپردازند و از سوی دیگر این مدل ها امکان کنترل متمرکز این فرایندهای توزیع شده تولید را نیز مورد پشتیبانی قرار می دهند. هر دو روش باعث کاهش هزینه های تولید می شوند .

آموزش نیروها !

برای بهره وری بیشتر لازم است که نیروهایی متخصص داشته باشید . نیروهای کاربلد بیشترین بازدهی را دارند . پس با ایجاد کارگاههای آموزشی و تدریس علوم و فنون کاربردی علاوه بر بهره وری آموزشی علوم روز ، سطح کمی و کیفی پروژه های تجاری را نیزارتقا دهید .

روی خط اعتماد به نفس حرکت کنید !

هیچگاه برای شروع دوباره دیر نیست ، همیشه با برنامه ریزی و هدفمند حرکت کنید . افق های روشن را ببینید و با اعتماد به نفس و بدون هیچ عجله ای گام به گام به سوی موفقیت نزدیک شوید . شما الگوی کارمندان هستید و آنان تمامی حرکات شما را زیر نظر دارند . مطاله و تحقیق کلیدهای موفقیت و اعتماد به نفس هستند . پس با افقی روشن و دیدگاهی مثبت به سوی موفقیت پیش روید .

 

شرکت مهندسی مشاور ترازپویش

l w w w . T P – C O . C O M l

همچنین بخوانید : 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار