جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شش روش برای بهبود تجربه مشتری

شش روش برای بهبود تجربه مشتری

طبق تحقیقات انجام شده در آینده، ارتباطات و رابطه با مشتری دیگر شامل تعاملات انسانی نخواهد بود. بیشتر از هر زمانی، کسب ‌و کار های متفاوت با چالش‌ هایی برای ایجاد ارتباطات خاص و درگیر کردن مشتریان در فضای آنلاین برای بهینه سازی تبدیل آن‌ها به خریدار، روبرو هستند. در بازار کسب و کار های امروزی، توجه بسیار ویژه و شایانی به مفهوم ارتباطات بین فراهم کننده خدمت و مشتریان شده است. امروزه آن چه که حائز اهمیت می باشد برقراری ارتباطاتی با کیفیت و عالی با مشتریان به منظور ارتقا کیفیت ذهنی ادراک شده آن ها از خدمت می­ باشد که این امر به نوبه خود سبب ایجاد وفاداری در مشتریان خواهد شد. کیفیت رابطه با مشتریان می­ تواند بر عواملی چند گانه هم چون کیفیت ذهنی ادراک شده و وفاداری مشتریان موثر بوده و می ­تواند سبب کسب مزیت رقابتی برای سازمان­ ها به خصوص در بخش خدمات گردد. از این رو، اگر در ایجاد بهبود تجربه خرید برای مشتری در فضای مجازی به دنبال موفقیت هستید و می خواهید تجربه مشتری را بهبود ببخشید، با ترازپویش همراه باشید تا با استفاده از شش نکته بتوانید مشتری خود را راضی تر از همیشه نگه دارید.

 

 

شش روش برای بهبود تجربه مشتری

در اینجا به چند نکته درباره مدیریت موفق روابط با مشتریان اشاره خواهیم کرد که کمک می کنند تا لبخند بر چهره مشتریان خود بنشانید و مواردی که باعث رشد و بهبود کسب و کار شما می شود :

 

۱ ـ رفتار های قابل پیش بینی را حدس بزنید.

مشتریان هر برند رویکردهایی مشابه دارند. برای بهینه سازی تجربه مشتری، قابل پیش بینی فکر کنید. ببینید که چگونه می‌توان تصمیم خرید مخاطبین هدف را پیش بینی کنید و دریابید که آن‌ها بیشتر به دنبال چه چیزی هستند. برخی از تحلیل ‌ها درباره ی تجربه مشتری را در نظر بگیرید که بینش مشتریان را نشان می‌ دهد و به شما این امکان را خواهد داد تا با هر مشتری به تنهایی به یک موفقیت دست پیدا کنید.

 

۲ ـ تجربه مشتری را شخصی سازی کنید.

اکثر صاحبان خرده فروشی ها‌، افرادی را برای خوشامد گویی مشتریان حین ورود به فروشگاه، استخدام می کنند. اما چیزی که باعث می شود تعجب کنید این است که طبق آمار، هفتاد و چهار درصد مشتریان این کار را مزاحمت تلقی کرده و فکر می کنند که این کار مانع خرید آن ها می شود. شخصی سازی به این معنا نیست که هرچه اطلاعات شخصی بیشتری از مشتریان داشته باشید، می‌توانید تاثیر بیشتری بر آنها بگذارید. بلکه به معنای تفسیر منطقی اطلاعات در شرایطی است که در زمان و مکان مناسب به مخاطبین دسترسی داشته باشید. فراموش نکردن نام یک مشتری وفادار به همان اندازه مهم است که شما از آن چیزی که مشتری می‌ خواهد، درک صحیحی داشته باشید.

 

۳ ـ سعی کنید متفاوت باشید.

مشتریان در مورد کسب ‌و کار های جدیدی که یک تاثیر اولیه مبتنی بر تفاوت می گذارند، بیشتر حساب باز خواهند کرد. یک خصوصیت، یک ویژگی و یا یک امکان که ارتباط مشتری با برند را متفاوت نشان دهند. برندهای مشهور را به خاطر بیاورید. مطمئنا یک محصول خاص یا یک ویژگی متفاوت از آن ها به یادتان می آید و این دقیقا همان چیزی است که این برندها را در ذهن مشتریان متفاوت می کند. وقتی مشتری یک خصوصیت عالی از یک برند را به خاطر می آورد، آن برند در مرحله شناسایی و ساختن تجربه برای مشتریان قرار می گیرد و تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

 

۴ ـ سعی کنید تا برای کسب و کار خود یک اپلیکیشن آماده کنید.

اپلیکیشن‌ها در ایجاد تجربه مشتری و در نهایت کسب اطلاعات شخصی از مشتریان بسیار کارآمد هستند. بسیاری از کسب و کار ها در این عصر تکنولوژی تمایل دارند برای کسب و کار خود یک اپلیکیشن حرفه ای داشته باشند. اگرچه بیش از ۳.۳ میلیارد دلار در سال گذشته در کشور آمریکا بر روی اپلیکیشن های موبایل سرمایه‌گذاری شده، اما بیش از نصف مشتریان همچنان تمایل ندارند که در اپلیکیشن‌ ها عضو شوند. مشتریان عموما مشتاق درگیر شدن با برندی از طریق موبایل می باشند که ارزش افزوده ‌ای را برای آن‌ ها به همراه داشته باشد. به عنوان مثال می‌ توانید برای دریافت نظرسنجی تجربه‌ های پیشین مشتریان، به آن‌ ها جوایزی را جهت مشارکت اهدا کنید.

 

۵ ـ سعی کنید تا یک داستان واقعی از خود به جا بگذارید.

داستان‌های واقعی از آغاز کار، ایده و شکل گیری یک برند یا یک کسب و کار می تواند به مشتری حس اعتماد و تلاش شما را منتقل کند. تبلیغات امروزه اثر خود را از دست داده ‌اند. تنها ۳۰ درصد از مصرف کنندگان به تبلیغات توجه دارند. به نظرات مشتریان گوش دهید و به آنان اجازه دهید که در مورد تجارب خود بگویند. در مورد قصد تجارب خود بتوانند با هم صحبت بکنند. ارتباط افراد با یکدیگر از طریق کانال‌های اجتماعی به افراد فضایی را میدهد که بتوانند داستان برند شما را در یک جمع عمومی ‌تر بازگو کنند.

 

۶ ـ اقدامات خلاقانه ای در فضای مجازی انجام دهید.

کسب و کار های گوناگون باید در فضای مجازی رابطی را برای مشتریان به بهترین شکل ممکن آماده و از آن برای ارتباطات و شکل‌گیری تجربه خوشایند مشتریان استفاده کنند. امکانات در فضای مجازی محدودیت نداشته و باید دقت کنید که این امکانات موجب تداخل در کارهای اصلی نشوند. تقویت تجربه مشتریان، نیاز به برنامه ریزی در مورد استراتژی و پلن ‌های کلیدی بازاریابی دارد. مراقبت و توجه به همه مشتریان در چرخه حیات مشتری لازمه پیشرفت در هر کاری است و اهمیت وجود یک مشتری وفادار بر هیچ کس و هیچ کاری پوشیده نیست. شما باید در ایجاد و مراقبت از مشتریان همواره تلاش کنید و از اقدامات خلاقانه برای خدمات به مشتری غافل نشوید.

 

مهم که نیست که چه اتفاقی برای کسب و کار شما می افتد، صداقت بهترین سیاست است. به طور کلی، کلید مدیریت ارتباط با مشتری ایجاد اعتماد و صداقت با مشتریان درباره این است که چه انتظاری از محصول شما دارند و شما قادر به پاسخگویی به کدام یک از انتظارات آن ها نیستید. گوش دادن به مشتریان و استقبال از بازخورد آن ها تنها راه برای رسیدن به محصول و بازار مناسب است…

 

شرکت مهندسی مشاور ترازپویش

l w w w . T P – C O . C O M l

 

 

همچنین بخوانید : 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار