جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مواردی که مانع موفقیت شما می شود را بشناسید !

مواردی که مانع موفقیت شما می شود را بشناسید !

چگونه مواردی که مانع موفقیت ما می شوند را بشناسیم؟ شناخت موانع موفقیت و موارد باز دارنده از کار، امری بسیار مهم است که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم. پس با ترازپویش همراه باشید تا عوامل مختلف که مانع موفقیت می شوند را بررسی کنیم…

آیا خودتان با دست های خودتان دارید موفقیت خود را به نابودی می کشانید بدون این که خودتان خبر داشته باشید؟ هیچ می دانید که بعضی از ویژگی های شخصیتی در شما موفقیت تان را به ورطه ی نابودی می کشانند و باعث می شود تا هیچ وقت موفق نشوید؟ هر کدام از ما ممکن است ویژگی های درونی ای داشته باشیم که بعضی از آن ها خود خواسته و بعضی هم نا خواسته باشند که بعضی از شخصیت ها مثبت و بعضی به طرز عجیبی آسیب رسان هستنند و اگر هر شخصی در وجودش خود آگاهی داشته باشد می تواند بداند که کدام یک از این ویژگی ها را دنبال و کدام را در خود حذف کند. دوست دارید تا عوامل عدم موفقیت را بشناسید؟ پس ادامه مطلب را با دقت تمام بخوانید و موارد مورد نظر را اجرا نمایید :

مواردی که مانع موفقیت شما می شود را بشناسید !

عوامل عدم موفقیت

شخصیت های متضاد

اگر مدام در خودتان احساسات و حرکات ضد و نقیض، عقاید و یا واکنش های ضد و نقیض می بیند و احساس می کنید و به عبارتی در روبروی مردم قرار گرفته اید باید یاد بگیرید تا این موضوع را درونی حل و فصل کنید. این نقایض باعث می شود تا نامطمئن و بی اعتماد بار بیایید. اگر مسیری را برای موفقیت شروع کرده اید و تصمیم گرفته اید تا در این مسیر قرار بگیرید واقعا باید آن را به طور جدی دنبال کنید و این را بدانید که تزلزل در آن باعث می شود تا نسبت به برنامه ای آینده تان هم بی اعتماد شوید.

شخصیت های منفی

معمولا افرادی که شخصیت های منفی دارند تفکراتی شکست خورده و بدبینانه دارند و و این واقعا از مهم ترین عوامل عدم موفقیت است. آن ها مدام به این فکر می کنند که اگر چنین نشود چطور؟ اگر چنان نشور چطور؟ اگر نتوانم به فلان نقطه مد نظرم برسم چطور؟ و از این قبیل سوالات باز دارنده از شروع و خلاصه این که انواع و اقسام فکرهای منفی را در سر می پرورانند. به خودتان بیاموزید که همیشه از دید مثبت به قضایا نگاه کنید ، به دنبال راه حل های برنده برنده باشید تا این که بخواهید به جنبه ی منفی آن نگاه کنید.

شخصیت به تعویق انداز

معمولا افرادی همیشه وجود دارند که کاهاریشان را به تعویق می اندازند و به اصطلاح کار امروز را به فردا واگذار می کنند و ممکن است که برای خود ما هم پیش آمده باشد، هر چند که کلا عجله در کارها توصیه نمی شود ولی اگر کاری بخواهید انجام دهید که نیاز به اقدام فوری داشته باشند آنجاست که این خصلت می تواند مخرب باشد و باعث عدم موفقیت شود. این ویژگی باعث می شود تا فرصت ها را از دست بدهید و حتی اگر هم بتوانید وظیفه ای که بهتان محول شده است و یا کاری که قرار بوده تا انجام دهید را در همان مدت زمان مشخص انجام دهید با این حال مطمئن باشید که بهترین کارتان نخواهد بود. اگر از آن دست افرادی هستید که از بزرگ بودن یک کار می ترسند و به همین دلیل است که آن را مدام به بعدها محول می کنند بهتر است که این کار بزرگ را به تسک های کوچکتر تبدیل کنید.

شخصیت های حسود

حسادت یعنی چه؟ حسادت یا حسودی کردن به چه معناست؟ معمولا حسادت در افراد زمانی به وجود می آید که این احسساس را پیدا می کنند که بقیه چیزی را دارند که باید متعلق به آن ها باشد، آن ها به جای این که به احساسات درونی خودشان توجه کنند مدام دیگران را مقصر می دانند. حسادت به اندازه ای آسیب رسان است و سرزنش شده است که یکی از هفت گناه کبیر محسبوب می شود. حسادت باعث می شود که از خود و توانایی های خودتان غافل شوید و مدام چشمتان به دیگران باشد و در نتیحه ی تمام انرژی تان صرف دیگران و کمبود هایتان می شود یه جای این که بخواهید روی خودتان تمرکز کنید.

شخصیت های اختلال دار

وقتی به این باور می رسید که مستحق رفتار خاصی هستید یا این که باید طور خاصی با شما صحبت شود، یا این که قوانینی وجود دارد که نباید در مورد شما اعمال شود، خودتان را بالاتر از بقیه می دانید و چیزهایی از این قبیل، در واقع دارید خودتان را از بقیه جدا می کنید، اولین پیامد این رفتار این است که جلوی موفغیت تان را با دست های خود می گیرید و این همان عوامل عدم موفقیت است.

شخصیت های قربانی

در این دنیا دسته ای از افراد هم هستند که مدام حس قربانی شدن را دارند فکر می کنند که آن ها مظلوم واقع شده اند و عالم و آدم در حال ظلم کردن به آن ها هستند! این افراد در واقع نقش خود را در کاری که کرده اند نمی پذیرند  و در نتیجه اگر مشکلی برایشان پیش بیاید مدام دیگران را مقصر می دانند و خیال می کنند! ابر و باد و مه و خوررشید و فلک در کار بوده اند تا این شخص موفق نشود! در صورتی که هر کسی باید عدم موفقیتش را در خود جستجو کند.

شخصیت های ایده آل گرا

هر کدام از ما نقص هایی در خودمان داریم و این واقعیت است که هیچ کس مطلق کامل نیست چه این را دوست داشته باشیم و قبول  کنیم و چه نکنیم! بنابراین این که بخواهیم در خودمان و در یگران به دنبال تکامل باشیم کار صدر درصد اشتباه و البته  مخربی است و فقط باعث می شود تا همیشه از خودمان نا راضی باشیم و هیچ وقت حس خوبی نداشته باشیم. به جای ایده ال گرا بودن بهتر است همیشه به این فکر کنیم کار ها را در بهترین حالت خود انجام دهیم و تمرکزمان را روی این بگذاریم به جای این که بخواهیم به دنبال ایده ال باشیم.

 

شرکت مهندسی مشاور ترازپویش

l w w w . T P – C O . C O M l

همچنین بخوانید : 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار