جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چند مورد از اشتباهات کسب و کار های کوچک

چند مورد از اشتباهات کسب و کار های کوچک

صاحبان کسب و کار‌ها معمولا در اوایل راه انداختن تجارتشان اشتباهاتی می‌کنند که باعث می‌شود مقدار زیادی از پولشان هدر رود. سایت «مدیرعامل‌های زیر ۳۰ ساله» در یک بررسی، از تعدادی از صاحبان کسب و کارهای کوچک پرسیده است که فکر می‌کنند بیشترین اتلاف هزینه کسب و کار‌هایشان در کجا‌ها اتفاق افتاده است. محورهای عمده پاسخ‌ها اتلاف هزینه در زمینه فضای اداری، بازاریابی و استخدام کارکنان بود. این فهرست می‌تواند به شما کمک کند از این اشتباهات پیشگیری کرده و در سرمایه گذاری و مدیریت هزینه‌های کسب و کارتان موثر‌تر عمل کنید. در ادامه تجریبات هر یک از مدیران استارتاپ ها و کسب و کار های نوپا را مرور می کنیم، با ترازپویش همراه باشید…

چند مورد از اشتباهات کسب و کار های کوچک

تجربه های مهم مدیران در کسب و کارهای دیگر که شما نباید آن ها را تکرار کنید!

 

۱- تبلیغات بد، اغلب صاحبان کسب و کار های کوچک و نوپا مورد حمله تبلیغات‌چی‌ های زیادی برای فروش فضای آگهی قرار می‌گیرند. پیش از تصمیم‌ گیری تحقیق کنید و برنامه خود را مشخص کنید که آیا مشخصات مشتریان شما با مخاطبان تبلیغات آن‌ها منطبق است یا نه. خود را درگیر تعهدات دراز مدت نکنید. اگر شرکت‌ های تبلیغاتی به کارشان تعهد داشته باشند، اجازه می‌ دهند که در یک دوره آزمایشی با آن‌ ها کار کنید.

 

۲- در طول تجربه بیست و دو ساله ام در زمینه کسب و کار، رایج ترین و بزرگترین اتلاف پول برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک را هزینه برای جا و مکان می‌ دانم. من هم در میان تاجران تحصیل کرده و هم تاجران جوان و تازه کار دیده ام که بیش از حد نیاز برای ساختمان، اجاره بها و تجهیزات هزینه کرده و پول هدر داده اند.

 

۳- جایی که من دیده ام مشتریان ما بیشترین پول را هدر می‌ دهند، در هزینه کردن برای وب سایت های سفارشی است که نیازی به آن ندارند. اکنون شرکت‌ های بزرگ زیادی هستند که راهکار های مبتنی بر الگو های آماده را برای هر نوع سایتی ارائه می‌ دهند که می‌ تواند تا زمانی که نیاز های اصلی کسب و کار خود مشخص می‌ شود  با این کار هزینه‌ های یک کسب و کار کوچک را پایین نگه داشت.

 

۴- هدر دادن شماره یک پول در کسب و کار های جوان یکی صرف هزینه گزاف برای تهیه یک طرح کسب و کار و دیگری برون سپاری توسعه محصولات آن ها است. اولی هدر دادن وقت و پولتان است، چون معمولا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شرکت شما با یک صفحه گزارش قضاوت می‌ کنند و دومی نیز نشان می‌ دهد که تیم شما به اندازه کافی قوی نیست و به احتمال زیاد رقبا شما را از میدان به در خواهند کرد.

 

۵- بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی غیر قابل سنجش، یکی از بزرگ ترین موارد اتلاف پول، به کار گرفتن یک شرکت روابط عمومی، بازاریابی یا تبلیغاتی است که عملکرد آن به راحتی قابل اندازه گیری نیست و شرکت در برابر عملکرد خود پاسخگو نیست.

 

۶- به نظر من در بسیاری از موارد، استخدام کارمند بیش از حد نیاز، حوزه ای است که کسب و کار های کوچک و یا کارآفرینان تازه کار در آن پول خود را هدر می‌ دهند. صاحبان یک کسب و کار جدید، باید سعی کنند بدون افت کیفیت تا جایی که در توانشان است، کارهای خود را خودشان انجام دهند و یا از نیرو های کمکی موقت یا پاره وقت استفاده کنند.

 

۷- یکی از تله‌ های بزرگ برای کسب و کار این است که دنبال تجهیزات پر زرق و برق و روش‌ های پیچیده باشیم، بدون این که بدانیم در عمل به چه درد می‌ خورند. احتمالا شما به هیچ یک از این موارد نیاز جدی ندارید: کامپیوتر جدید، میز کار جدید، کت و شلوار جدید، مدل موی جدید و هر چیز جدید دیگری از این قبیل…

 

۸- هزینه بد صرف شده برای بازاریابی، بیشتر کار آفرینان قبل از این که بتوانند به مهم‌ ترین سوال پاسخ بدهند، پول خود را در بازاریابی صرف می‌ کنند. این که چرا باید یک مشتری بالقوه محصول یا خدمت من را بخرد و نه مال رقبای من را؟ چگونه می‌ توانم به بخشی از بازار که به آنچه ارائه می‌ دهم علاقه دارد، دست یابم؟

 

۹- هزینه های خدمات حقوقی برای کسب وکار های تازه کار می‌ تواند میلیون ها تومان برای آن ها تمام شود. من وکیل نیستم و حرفم توصیه‌ ای حقوقی نیست، اما به احتمال زیاد کارآفرینان خودشان بدون وکیل می‌ توانند از عهده کاغذ بازی های شرکتشان، بربیایند.

 

۱۰- یکی از شیوه‌ های هدر دادن پول در کسب و کار های کوچک این است که یک کمپین تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک اجرا کنند، بدون این که هیچ گونه اطلاعی از نحوه مدیریت آن داشته باشند. کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک عالی است، اما اگر مطمئن نیستید که چگونه این کمپین را درست مدیریت کنید، باید آن را برون سپاری کنید.

 

۱۱- زیر ساخت‌ های غیر ضروری، وثیقه زیاد برای نام تجاری، هزینه های حقوقی و تبلیغات سنتی. کارآفرینان جوان که هنوز  هیچ مشتری ندارند، لازم نیست یک سیستم CRM داشته باشند، یا ایده هایی را ثبت کنند که هنوز ارزششان ثابت نشده است.

 

۱۲- کپی کردن شیوه های کارآفرینان دیگر  (اعم از استراتژی بازاریابی، رسانه‌های اجتماعی، ارائه دهندگان خدمات کمک های مالی)  که شباهتی به وضعیتی آن ها ندارند.

 

۱۳- بزرگترین اتلاف پول تصمیم گیری‌ های ضعیف می باشد، صاحبان کسب و کار های کوچک و کار آفرینان باید از اول خوب تصمیم بگیرند، آن ها حاشیه امنیت شرکت‌ های بزرگتر را ندارند.

 

۱۴- صاحبان کسب و کار های کوچک اغلب بیش از حد وقت خود را برای انجام وظایفی که هیچ تجربه قبلی در آن ندارند هدر می‌ دهند و  همان طور که می‌ دانیم وقت مانند طلا است. در عوض، آن ها باید بر روی نقاط قوت کسب و کار خود تمرکز کنند و آنچه را که در آن ضعیف هستند به نیرو های قابل اعتماد بیرونی محول کنند.

 

۱۵- روش شماره یک اتلاف پول برای کسب و کارهای کوچک بازاریابی از طریق توییتر و فیس بوک است. اغلب شرکت‌ ها نمی‌ دانند چگونه این کار را به طور موثر انجام دهند، فقط چیزهایی شنیده اند و باور کرده اند. آن ها کلی زمان و پول صرف رویای رسانه های اجتماعی می کنند ولی اغلب، این رویا برایشان تبدیل به کابوس هدر رفتن پول و زمان می‌ شود.

 

۱۶-  بزرگ ترین اتلاف پول در کسب و کارهای کوچک در حوزه منابع انسانی است. مقدار زمان، پول و تلاشی که صرف استخدام یک فرد و آموزشش می شود خیلی زیاد است. بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید شرکت فردی مناسب با مهارت های درست و نگرش مناسب برای آن شغل خاص را استخدام کرده است.

 

۱۷- بزرگترین چیزی که وجود دارد و کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان پولشان را در آن هدر می دهند، بازاریابی گران و ساخت وب سایت های پیچیده است. ساخت بروشور، آرم‌ها و وب سایت‌ های پیچیده قبل از این که پیام به اندازه کافی تکامل یافته باشد، اتلاف وقت و پول است.

 

۱۸- بی‌ فایده ترین هزینه های کسب و کارهای نوپا را می‌ توان تمایل زود هنگام به توسعه دانست. وقتی یک کسب و کار نوپا با سرعتی بیش از حد رشد میکند، زاویه دید خود را تونلی می‌ کند و فقط بر یک جنبه از کسب و کارش تمرکز می‌ کند. این رشد و تازه به دوران رسیدگی خودش را در تمایل شرکت برای ابراز وجود نشان می‌ دهد. چنین شرکت‌ های نوپا که تازه پولی به هم زده اند، آن را صرف فضاهای اداری شیک پر از کامپیوترها و ابزارهای تکنولوژیک جدید خواهند کرد…

 

۱۹- بسیاری از کارآفرینان جدید فکر می‌ کنند باید به کسی برای بهینه سازی در موتورهای جستجو پول بپردازند.  با این حال، ارائه محصولات یا خدمات خوب، محتوای خوب در سایت و وبلاگ و  استفاده از رسانه های اجتماعی رایگان یک راه حرفه ای برای بالاتر رفتن رتبه تان در موتورهای جستجو است. در عوض این پول را می توانید در جای بهتری استفاده کنید.

 

۲۰- صرف هزینه برای برون سپاری در ازای خدمات، عمده این هزینه در حوزه خدمات حقوقی، بانکی و مشاوره است که می‌ تواند بسیار گران تمام شود و به خصوص در اوایل کار می‌ توانید با کمی زحمت شخصی بیشتر از این هزینه ها اجتناب کنید.

 

شرکت مهندسی مشاور ترازپویش

l w w w . T P – C O . C O M l

 

همچنین بخوانید : 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار