جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اطلاعات دقیق و طبقه‌بندی شده در یک گزارش مالی سازمان به‌گونه‌ای که قابل استفاده برای تصمیمات مالی باشد صورت مالی نامیده می‌شود. صورت حساب سود و زیان یکی از انواع صورت‌های مالی اساسی است که کاربرد بسیاری در این زمینه دارد. فعالیت‌های عملیاتی و غیرعملیاتی هر یک درآمد، هزینه، سود و زیانی در انتهای هر دوره دارند که در صورت حساب سود و زیان آورده می‌شوند.

به‌طور کلی 4 صورت مالی ترازنامه، صورت حساب سود و زیان، صورت گردش وجوه نقد و صورت سود و زیان جامع از اهمیت بسزایی برخوردارند. اطلاع از شرایط شرکت و سازمان بدون داشتن گزارشات مربوط به این حساب‌ها ممکن نخواهد بود. آنالیزهای مالی شرکت، داده‌های عرضه شده وضعیت مالی، عملکرد مالی و میزان انعطاف‌پذیری را به صورت خلاصه و طبقه‌بندی شده عرضه می‌کنند. گزارشات عرضه شده بر موفقیت و عملکرد آینده سازمان موثر است زیرا داده‌هایی بسیار مهم و پرکاربرد در تصمیم‌گیری و آینده سرمایه‌گذاران و شرکت را در خود جای داده است.

صورت سود و زیان به دلایل مختلفی تهیه می‌شود که مهم‌ترین آن اطلاع از عملکرد سازمان یعنی ما به‌التفاوت درآمد و هزینه است.

مدیران و صاحبان سازمان‌ها و کسب‌وکارها برای اخذ تصمیمات درست باید به صورت‌های مالی به‌ویژه صورت سود و زیان دسترسی داشته باشند.

اهداف آنالیز و تحلیل سود و زیان

آنالیز و تحلیل سود و زیان

بخش‌های صورت حساب سود و زیان

صورت حساب سود و زیان سه بخش کلی دارد:

بیشتر بودن درآمد از هزینه‌ها نشان‌دهنده سود و برعکس آن نشان‌دهنده زیان سازمان در یک دوره مالی است.

کاربرد صورت حساب

موارد زیر از کاربردهای بسیار مهم صورت حساب سود و زیان هستند که به ارزیابی عملکرد سازمان کمک می‌کنند:

نرم افزار آنالیز و تحلیل سود و زیان

با توجه به اهمیت این صورت مالی، باید به‌دقت و جزئیات تهیه شوند. گزارش صورت سود و زیان باید در هر لحظه در اختیار مدیران باشد تا در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنند. شرکت‌های مختلف نرم‌افزاری، نرم‌افزارهای مختلفی برای تحلیل صورت سود و زیان عرضه می‌کنند که هر یک نواقصی داشته و نتوانسته‌اند تمامی نیازهای شرکت‌ها را پوشش دهند.

نرم افزار صورت سود و زیان شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش، تمامی جوانب را با جزئیات پوشش می‌دهد. مدیران و تحلیل‌گران سازمان‌های مختلف می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزار ضمن اخذ تصمیمات به بهترین شکل ممکن از منابع خود استفاده بهتری داشته باشند. برنامه‌ریزی و آنالیز سازمان با قدرت بیشتر انجام می‌شود و بانک اطلاعاتی مناسبی در اختیار مدیران قرار می‌گیرد. در نهایت دستاورد سازمان رضایت مشتریان خواهد بود.

این نرم‌افزار که در تمامی سازمان‌ها، کارخانجات، صنایع و شرکت‌ها قابل استفاده است ابزاری قدرتمند در برنامه‌ریزی سیاست‌های تولیدی است. موارد زیر از ویژگی‌های این نرم‌افزار هستند:

صورت سود و زیان از مهم‌ترین صورت‌های مالی یک سازمان است که نتیجه عملکرد یک موسسه در یک دوره مالی را نشان می‌دهد. نرم‌افزار تحلیل سود و زیان با ارائه بهترین و دقیق‌ترین آنالیزها انتظارات سازمان درخصوص این گزارشات مالی را برآورده می‌کند.

 

https://www.instagram.com/tarazpouyesh/

https://www.instagram.com/tarazpouyesh/

پشتیبانی در واتساپ

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار