جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نرم افزار بهای تمام شده ترازپویش قیمت تمام شده محصولات را محاسبه می نماید. انحرافات پیش ‌آمده را با استاندارد ها به صورتی صحیح و مقبول گزارش گیری می کند.

بهای تمام شده کالا یکی از شاخه های حسابداری است و هزینه های مربوط به ساخت کالا ها را محاسبه می کند و اما اصل بهای تمام شده یکی از اصول حسابداری است و این اصل به این صورت است که در تاریخی که تمام رویداد های مالی به بهای تمام شده، اتفاق می افتد را ثبت می کند که این عملیات در صورت های مالی اثر می گذارد.

به همین دلیل پس از آنکه ارزش پولی آنها افزایش پیدا کرد، این میزان افزایش شناسایی یا ثبت نمی شود.

انتخاب بهترین نرم افزار بهای تمام شده

.
.

امروزه رقابت مثبت و پیشرفت های اقتصادی افزایش یافته است. به همین دلیل، استفاده از ابزار محاسبه بهای تمام شده؛ مورد توجه سازمان ها قرار گرفته است. سازمان های تولیدی و صنعتی، بیشتر به این موضوع توجه دارند. دلیل آن از دست دادن سرمایه های کلان در تولید به علت عدم آگاهی از بهای تمام شده محصول می باشد. مدیران برای تصمیم گیری با توجه به گزارشات و تعریف بهای تمام شده برای عملیات سازمان برنامه ریزی می کنند. دسترسی به موقع و دقیق به اطلاعات و فعالیت های تولیدی سازمان بسیار اهمیت دارد. این کار ارزیابی مدیریتی را بهینه می کند. بنابراین باید گفت نرم افزار بهای تمام شده ترازپویش محصول را نرم افزاری استراتژیک برای موسسات و سازمان های تولیدی است.

نرم افزار بهای تمام شده

چالش مدیران ارشد

یکی از چالش ‌های مدیران ارشد، شناسایی بهای تمام شده کالاها یا خدمات ارائه شده توسط آن واحد است. به نحوی که بتواند او را در تصمیم گیری‌ های حیاتی سازمان یاری دهد. رقابت بین شرکت های تولیدی همواره باعث شده است تا مدیران در جهت کاهش هزینه تولید و یا کاهش قیمت تمام شده محصولات گام بردارند. در گذشته کنترل فعالیت ‌ها و هزینه ‌ها به شکل کاملا سنتی صورت می گرفت. در آن زمان قیمت دقیق ساخت یک کالا نا مشخص بود و این، مشکلات خاص در پی داشت. اما امروزه سازمان‌ ها بیشتر از گذشته به خاطر مشکلات مالی تحت فشار هستند. بنابراین روش­ های سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای مدیران نیست. در رابطه با بهای تمام شده یکی از نیاز های مدیران، قابلیت پیش بینی و اندازه گیری بهینه ظرفیت است.

روش های جدید محاسبه بهای تمام شده

هزینه یابی، دستیابی و محاسبه اطلاعات از جمله این روش ها هستند. محاسبه آنها با در نظر گرفتن پیش نیاز های لازم در فرآیند کاری واحد تجاری و به کارگیری امکان پذیر است. یکی دیگر از چالش هایی که در این زمینه باعث نگرانی مدیران می شود، سطوح دسترسی کاربران است. این کار در محدودیت سطح دسترسی باعث می شود فقط تعدادی کارشناس بتوانند از نرم افزار استفاده کنند. پس محاسبه به کندی انجام می شود. اما این نرم افزار با ایجاد سطوح دسترسی نامحدود و مدیریت شده به کاربر امکان جمع آوری و تهیه اطلاعات با سرعت را می دهد.

نرم افزار بهای تمام شده

حسابداری بهای تمام شده ترازپویش 

میرسیم به معرفی این نرم افزار قدرتمند! حسابداری بهای تمام شده یک ابزار بسیار مهم در اختیار مدیریت است. مدیران با استفاده از حسابداری صنعتی، بهای تمام شده تولیدات خود را محاسبه و کنترل می کنند. همه ما می دانیم که کنترل بر روی هزینه ‌های مواد، دستمزد و سایر هزینه ‌های تولید بسیار اهمیت دارد. با داشتن گزارشات دقیق و صحیح از عوامل هزینه، تصمیم گیری آان می شود. مخصوصاً وقتی که همه این ها بصورت کاملا مکانیزه و از طریق یک سیستم انجام شود. به این صورت، تصمیمات لازم در جهت افزایش تولید، افزایش بهره وری امکان پذیر می شود. حسابداری بهای تمام شده در کنار حسابداری مالی گزارشاتی از جزئیات تولید و مراکز ایجاد هزینه ارائه می دهد. به صورت دقیق مقدار مصرف مواد، میزان تولید، ساعات کار انجام شده و هزینه های سایر عوامل تولید را در اختیار مدیریت قرار می دهد. تصمیمات مدیریت نیازمند پایه های اطلاعاتی است.

بهای تمام شده یکی از مهم ترین این اطلاعات است که جزئیات مرتبط را ارائه می دهد. با هزینه ها را براى استفاده در سیستم حسابدارى مدیریت و حسابدارى مالى گردآورى، انباشت و ارائه می کند. در حقیقت حسابداری بهای تمام شده به زبان ساده مجموع هرینه های مستقیم و غیر مستقیم کالا های تولیدی است. هزینه هایی که در نتیجه پیشرفت‌‌ های اقتصادی کشور و افزایش رقابت مثبت ایجاد شده است.

 اجزای بهای تمام شده ترازپویش 

مواد اولیه

مواد اولیه رکن اصلی تولید کالا و محصول می باشد.

مواد اولیه به دو بخش تقسیم می شود:

الف) مواد مستقیم

آن بخش از مواد مصرفی که از کالای ساخته شده جدائی ناپذیر است و مستقیماً در ساخت کالا نقش دارد.

ب) مواد غیرمستقیم

آن بخش از مواد مصرفی که بـرای تکمیل کالا ضـروری می باشد. ولیکن به علت مصرف ناچیز نمیتوان آن را به عنوان مواد مستقیم مصرفی تولید طبقه بندی کرد.

 دستمزد

حقوق و حق الزحمه ای که در جریان تولید و ساخت برای تبدیل مواد به کالا به کارگران پرداخت می شود.

دستمزد نیز به دو بخش زیر تقسیم خواهد شد:

الف) دستمزد مستقیم

بابت کاری پرداخته می شود که مستقیم صرف تبدیل مواداولیه به کالای ساخته شده انجام می شود.

ب) دستمزد غیرمستقیم

بابت کاری پرداخت می شود که مستقیماً در ساخت و ترکیب کالای ساخته شده نقش نداشته است.

۳ – هزینه های سربار

کلیه هزینه هایی که در جریان تولید اتفاق می افتد. ولیکن نمی توان به طور مستقیم به اقلام یا محصولی خاص اختصاص داد.

نمونه های مشخص این هزینه ها شامل:

مواد غیر مستقیم تولید، دستمزد غیر مستقیم، هزینه تعمیرات و هزینه های استهلاک ماشین آلات، هزینه بیمه و…

نرم افزار بهای تمام شده

ویژگی های بهای تمام شده ترازپویش

نرم افزار بهای تمام شده ترازپویش با یکپارچگی کامل ایجاد می کند. بدین معنی که با نرم افزار حسابداری، نرم افزار اموال و… بطور مستقیم در ارتباط (Sync) است. این سیستم شما را در رسیدن به بهای تمام شده کالای تولید شده یاری می ‌نماید. همچنین از وظایف این نرم افزار میتوان به موارد زیر اشاره کرد: شناسایی، ثبت، اندازه گیری، طبقه بندی و گزارش اطلاعات مرتبط با هزینه های تولید.

ترازپویش بهای تمام شده محصولات را به دقت و به صورت کاملا اجرایی و عملیاتی محاسبه و اجرا می نماید. همچنین انحرافات پیش ‌آمده را با استاندارد ها به صورتی صحیح و مقبول گزارش گیری می کند. این نرم افزار براساس خواسته مشتریان قابلیت پیاده سازی و اجرا دارد. برای تعیین بهای تمام شده محصولات تولید شده در یک بنگاه اقتصادی، اطلاعات هزینه های زیادی تولید می شود. پس به کمک نرم افزار بهای تمام شده ترازپویش می توان به کارها سرعت بخشید. ترازپویش با پیش بینی هزینه ها و درآمد ها و ارزیابی عملکرد تولید، صورت های مالی را تهیه و پشتیبانی از تصمیم گیرندگان و مدیران را ادامه خواهد داد.

کاربرد نرم افزار

لازم به ذکر است کاربرد آن تنها محدود به کارخانجات و صنایع تولیدی نمی ‌باشد. سایر مؤسسات و شرکت ها (اعم از دولتی و خصوصی) نیز می توانند در جهت کارایی بیشتر از این نرم افزار استفاده نمایند.

رابط کابری قوی 

این نرم افزار در سیستم عامل ویندوز با رابط کاربری قوی ابزاری صحیح برای یاری مدیران در برنامه ریزی و تصمیم گیری ها می باشد.

سود نرم افزار برای مدیران!

همانطور که گفته شد؛ این سیستم یک ابزار بسیار مهم در اختیار مدیریت می ‌باشد. بنابراین مدیران با استفاده از آن بهای تمام شده تولیدات خود را بی دغدغه محاسبه می کنند. به این صورت، هزینه ‌های مواد، دستمزد و سایر هزینه‌ های تولید را به صورت کاملاً دقیق کنترل خواهند شد. گزارشات بهای تمام شده بدون کوچک ترین مغایرتی با گزارشات حسابداری، فروش و انبار مطابقت دارد. پس مدیران سازمان را در استفاده بهینه از امکانات بالقوه، ایجاد فرصت ‌های جدید و پیش ‌بینی دقیق ‌تر آینده فعالیت ‌ها یاری می ‌کند.

ویژگی ها و امکانات

محاسبات نرم افزار بهای تمام شده ترازپویش 

محاسبه نرخ مواد، دستمزد و سربار به تفکیک محصولات

 گزارشات این سیستم

گزارش‌ گردش ریالی و مقداری کالای در حال ساخت طی دوره

 

 

Social Media - TarazPouyeshهمچنین میتوانید ویدیوهای معرفی و آموزشی فعالیت های ما را از اینجا ببینید.

 

| W W W . T P – C O . C O M |

| T a r a z A c a d e m y . T P – C O . C O M |

پشتیبانی در واتساپ

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار