جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تبدیل شدن به یک مدیر کارآمد

تبدیل شدن به یک مدیر کارآمد

اگر می خواهید به مدیری قابل تبدیل شوید و رتبه بگیرید، عمل به توصیه‌ های زیر می ‌تواند به شما در این مسیر کمک شایانی کرده و شما را به یک «خود مدیر» تبدیل سازد، پس در ادامه مطلب با ترازپویش همراه باشید…

تبدیل شدن به یک مدیر کارآمد

 

  • هیچ گاه در زمینه‌ هایی که در آن ها تخصصی ندارید، ورود نکنید و اگر مجبور به این کار شدید حتما از کارشناسان و صاحب ‌نظران آن حوزه کمک گرفته یا حتی آن کار را به آنها برون ‌سپاری کنید. هیچ گاه این سخن حکیمانه را از یاد نبرید که «همه چیز را همگان دانند.»
  • سرعت و ضرباهنگ فعالیت‌های کاری ‌تان را بالا برده و همیشه یک نوع حالت اضطرار و محدود بودن زمان برای انجام کار را مدنظر داشته باشید. در این حالت همیشه از زمان واقعی کاری ‌تان جلوتر رفته و نیازی نیست که کسی دیگر فاکتور زمان را به شما یادآوری سازد.
  • همیشه از خود سوال کنید «آیا کاری که در حال انجامش هستم مرا به اهدافم نزدیک ‌تر می‌ سازد یا خیر؟» اگر پاسخ مثبت است با علاقه و اهتمام بیشتری به آن کار پرداخته اما اگر پاسخ شما به این سوال منفی باشد انجام آن کار را به توقف رسانده و به سراغ کار دیگری بروید.
  • قبل از شروع هر کاری به خود بقبولانید که می‌توانید با شایستگی تمام آن کار را انجام داده و هیچ مشکلی حین انجام دادن آن کار برای شما پیش نمی آید. در اغلب موارد نیز چنین می شود و آن کار به‌ خوبی و خوشی به پایان می رسد.
  • همیشه برای کارهای آینده برنامه ‌ریزی کنید، ازکاری که در زمان حال انجامش می‌ دهید لذت برده و از کارهایی که در زمان گذشته انجام داده‌اید درس بگیرید نه اینکه به آنها فکر کنید و حسرت بخورید. بدانید شما فقط اختیار زمان حال را دارید و در مورد گذشته و آینده اختیاری نخواهید داشت.
  • همیشه روی یک کار یا پروژه متمرکز باشید و از این شاخه به آن شاخه پریدن در کارتان خودداری ورزید، چرا که نمی‌توانید در یک زمان چند کار مختلف را به نحو احسن انجام دهید. در این زمینه از کودکان یاد گرفته که وقتی در حال بازی با یک چیز هستند هیچ کار دیگری را انجام نداده و فقط بعد از پایان آن بازی به سراغ کاری دیگر می ‌روند.
  • هر چند ماه یک بار چند دقیقه‌ای در محل کارتان با خود خلوت کنید و به این مساله تفکر داشته باشید که در محل کارتان قبلا در چه جایگاهی بوده‌اید، الان در کجا هستید و در آینده می‌خواهید به چه جایگاهی برسید. این کار باعث می‌شود ضمن عبرت گرفتن از اشتباهات گذشته و افتخار کردن به موفقیت‌ های پیشین، برای آینده کاری تان برنامه ‌ریزی داشته باشید.
  • به کارهایی که در حال انجامش هستید نه به‌عنوان وظیفه شغلی، بلکه به‌عنوان یک تفریح لذت بخش و عاملی برای محک زدن توانایی ‌هایتان نگاه کنید. در این حالت هیچ گاه خود را در حال کارکردن و انجام وظیفه که خسته‌ کننده و انرژی بر است، احساس نمی کنید.

    مهندسی نرم افزار ترازپویش

    l w w w . T P – C O . C O M l

    همچنین بخوانید : 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار