جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مزیت های رایانش ابری در کسب و کارها

مزیت های رایانش ابری در کسب و کارها

رایانش ابری در اصل استفاده از اینترنت برای به کارگیری نرم‌ افزار مطلوب به عنوان یک سرویس است. دلیل نام گذاری این پدیده‌ به عنوان رایانش ابری این است که اینترنت از نماد ابر مانند به عنوان یک امر انتزاعی برای زیرساخت‌ های پیچیده در نمودار های سیستم استفاده خواهد کرد. رایانش ابری، با داده‌ های کاربر، نرم‌ افزار و محاسبات وی، خدمات از راه دور را به وی ارائه می‌ کند. همچنین رایانش ابری با استناد بر تقسیم‌ بندی منابع برای دست یابی به صرفه‌ جویی ، مشابه صنایع همگانی در یک شبکه کاربرد دارد. شرکت‌ ها با ترکیب خدمات رایانش ابری، به منابع قابل اندازه‌ گیری و مجازی‌ سازی شده که بی‌ درنگ منتقل می‌ شوند، دسترسی دارند. هر گونه ارتقا، اپلیکیشن و داده با استفاده از سرور های جایگزین ذخیره می‌ شود.

مزیت های رایانش ابری در کسب و کارها

دلایلی که باعث روی آوردن به رایانش ابری برای سازمان و یا شرکت ما مزیت ایجاد می‌‌ شود!

صرفه جویی در زمان

کسب ‌و کارهایی که صرفا برنامه‌ های نرم‌افزاری را برای نیازهای مدیریتی خود به کار می‌ برند، بی آن که از رایانش ابری استفاده کنند، در معرض ضرر و زیان هستند. چون برای گرفتن برنامه‌ های جدید و استفاده از آن‌ ها در مراحل کاربردی، زمان زیادی را از دست خواهند داد، اما اگر به استفاده از رایانش ابری روی بیاورند، از این هدر رفتن زمان جلوگیری می شود. وقتی که از رایانش ابری استفاده می‌ کنید، برای مشاهده اطلاعات مورد نیاز، فقط و فقط به کامپیو‌تر مجهز به اینترنت نیاز دارید.

 

خرابی و ایرادات بسیار کمتر

اپلیکیشن‌ هایی که از طریق رایانش ابری کار می‌ کنند، به مدل‌ های کمتری نیاز دارند. نیاز به ارتقای برنامه کمتر می‌شود و این ارتقا‌ ها عموما با مراکز داده مدیریت می‌ شوند. لازم است توجه کنیم که سرویس دهنده های مختلف، اغلب با نرم‌افزار‌ ها مشکل پیدا می‌ کنند، چرا که طوری طراحی نشده‌اند که بتوان با اپلیکیشن‌های مشابه، از آن‌ها استفاده کرد. رایانش ابری باعث می‌شود کاربران انواع مختلف اپلیشکن‌ ها، از جمله سیستم‌ های مدیریت، کلمه‌ پرداز و ایمیل را با هم تلفیق کند. هر چقدر نواقص کمتر باشد، بهره‌وری کارمندان بیشتر می‌ شود. رایانش ابری باعث شده تا کاربران انواع مختلف اپلیشکن‌ ها، از جمله سیستم‌ های مدیریت، کلمه‌ پرداز و ایمیل را با هم تلفیق کند و این خود امری مهم و بزرگ به شمار می آید.

 

اهمیت به محیط زیست

از ظرفیت کامپیوترهای شخصی، به طور میانگین فقط نزدیک به ده الی بیست درصد استفاده می‌ شود. به طور مشابه، در زمان‌ های اوج مصرف انرژی، گاهی اوقات کامپیوتر‌ ها ساعاتی بدون استفاده روشن می‌ مانند. مدیریت منابع و سوق دادن آن‌ ها به سوی رایانش ابری، مصرف انرژی را تثبیت می‌ کند. در اصل، چون به اندازه استفاده‌ ای که می‌ برید هزینه پرداخت می کنید، در هزینه‌ ها صرفه‌ جویی شده و عمر کامپیوترتان افزایش خواهد یافت.

 

ارائه یک تکنولوژی منحصر به فرد

رایانش ابری به مشتری از همه لحاظ قدرت ویژه خواهد داد. این قدرت از طریق کامپیوتر های شخصی استاندارد به دست نمی‌ آید. اپلیکیشن‌ ها اکنون از قدرت‌ های مجازی استفاده خواهند کرد. کابران حتی می‌ توانند برای خود دستیار مجازی نیز ایجاد کنند که این کار وظایفی مانند دادن دستور، مدیریت تاریخ‌ ها و یاد آوری زمان جلسه های کاری را به صورت خودکار در آورد.

 

کنار هم قراردادن خدمات متفاوت

خدمات مورد نیاز شما، می‌ تواند در هر کجای دنیا در دسترس شما باشد. مثلا فروش از طریق تلفن مدیریت می‌ شود. رایانش ابری دری را به سوی دنیای جدیدی از ابزارهای وایرلس به سوی کاربران باز می‌ کند که همه این ابزار‌ ها برای دسترسی به هر اپلیکیشنی می‌ توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

 

مطابق با خواسته های مشتری

موفق‌ ترین فعالیت‌ های کسب‌ و کار، فعالیت‌ هایی هستند که تمایلات مصرف‌ کننده را منعکس می‌ کنند. در حال حاضر، بیش از شصت و نه درصد آمریکایی‌ هایی که به اینترنت دسترسی دارند، از یک منبع رایانش ابری استفاده می‌ کنند. این منابع، چه استفاده از وب ایمیل باشد یا ذخیره‌ سازی داده و یا نرم‌ افزار، رقم استفاده از آن‌ ها همچنان در حال افزایش است و مصرف‌ کنندگان به دنبال این هستند که کسب‌ و ‌کارشان را با یک رویکرد مدرن اداره کنند.

 

کاربرد در رسانه های اجتماعی

در حال حاضر، شبکه‌ سازی اجتماعی، در میان کارآفرینان به امری مهم در برنامه‌ ریزی برای آینده تبدیل شده است. شرکت‌ ها این روز‌ها از شبکه های اجتماعی مانند توئیتر، فیس‌ بوک و لینکدین برای بالا بردن سطح بهره‌ وری خود استفاده می‌ کنند. همچنین این شرکت‌ ها وبلا گ‌ها را برای برقراری ارتباط با مصرف‌ کنندگان مورد استفاده قرار می‌ دهند تا نیاز های آنان را بدانند و برطرف کنند. برای مثال لینکدین وب سایتی پرطرفدار در میان رهبران کسب‌ و کار برای تحقق اهداف همکاری است. همچنین گروه‌ های هدف به صورت کارآمدتری از طریق فیس‌ بوک پیگیری می‌ شوند. به علاوه، در این سایت‌ ها تکنیک‌ های جدید بازاریابی مورد استفاده قرار گرفته و سرویس دهنده های اقتصادی به مزایای همراه شدن با دنیای مدرن پی برده‌ اند.

 

سازگاری با برنامه های دیگر

شرکت‌ ها معمولا آخرین نرم‌ افزار‌ ها را می‌ خرند به امید این که فروش خود را بهبود بخشند. اما گاهی اوقات برنامه‌ ها نمی‌ توانند به طور کامل نیاز های یک شرکت را بر طرف نمایند. برخی از سرویس دهنده ها به یک مهارت شخصی‌ نیاز دارند که نرم‌ افزارهای معمولی نمی‌ توانند آن را ارائه کنند. رایانش ابری این فرصت را برای کاربر به وجود آورده که اپلیکیشن‌ های سفارشی بر اساس یک رابط کاربر پسند بسازد. در یک دنیای رقابتی، کسب‌ و ‌کار شما باید در جایگاه بالاتری نسبت به رقبا باشد. ساخت برنامه‌ ای خاص و منحصر به فرد بر اساس سفارش و برای رفع نیاز های شما راه حلی برای این چالش است.

 

کاهش پرسنل بخش آی تی

وقتی کلیه خدماتی که نیاز دارید توسط کارشناسانی خارج از بنگاه شما به دست می‌ آیند، دیگر نیازی نیست پرسنل جدیدی برای این کار استخدام کنید. از این رو پرسنل و کارکنان این بخش کاهش چشمگیری می یابد و در هزینه ها صرفه جویی می کند.

 

شرکت مهندسی مشاور ترازپویش

l w w w . T P – C O . C O M l

 

همچنین بخوانید : 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار