جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقدمات فرآیند سازی

مقدمات فرآیند سازی

معمولا فرآیند ها با شروع شدن رویدادی آغاز می شوند. بعضی اوقات یک فرآیند برای شروع کار نیاز به یک دلیل دارد، و بعضی اوقات نیز می تواند بی دلیل آغاز شود. اگر یک فرآیند فقط در دل یک فرآیند استفاده شود و در جای دیگری استفاده نشود، برای شروع نیازی به بهانه ندارد.

مقدمات فرآیند سازی

بدین معنی که آغاز رویداد دیگر نیازی به تریگر ندارد. علت چنین امری نیز این است که زیر فرآیند های بدنه یک فرآیند دیگر استفاده می شوند، و تنها دلیل آغاز آن ها، رسیدن جریان به این قبیل فرآیند ها می باشد. با انتقال جریان به این زیر فرآیند، نقطه ای که جریان را برای اولین بار در زیر فرآیند دریافت می کند.

اما چه زمانی شروع یک فرآیند، به بهانه ای برای آغاز نیاز دارد؟ اما اگر فرآیند ما در بالاترین سطح عملیاتی قرار گرفته باشد، بدین معنی که هیچ فرآیند دیگری آن را در بر نگرفته باشد، آن وقت چنین فرآیندی برای شروع به کار نیاز به بهانه دارد. در غیر این صورت بی دلیل شروع خواهد شد. به عنوان مثال فرض کنید که فرآیند « جذب نیروی انسانی » یک فرآیند کاملا سطح بالاست و حتی در سطح اول نیز قرار دارد. تا زمانی که در خواستی برای جذب نیرو به این فرآیند نرسد، این فرآیند آغاز نخواهد شد. بنابراین فرآیند های سطح بالا برای شروع نیاز به بهانه دارند، و بی دلیل شروع نخواهند شد. بنابراین باید با یک استارت رویداد دارای تریگر آغاز شوند. ترازپویش با سال ها تجربه در زمینه برنامه ریزی منابع سازمانی، امروزه راهکار هایی را برای فرآیند سازی سازمان ها ارائه داده است و هدف این شرکت بهبود فرآیند های یک سازمان در جهت رشد و توسعه و موفقیت است.

 

شرکت مهندسی مشاور ترازپویش

l w w w . T P – C O . C O M l

 

همچنین بخوانید : 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار