جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه در مسیر پیشرفت شغلی قرار بگیریم؟ قسمت دوم

چگونه در مسیر پیشرفت شغلی قرار بگیریم؟ قسمت دوم

همه افراد دوست دارند تا در کارشان پیشرفت کنند و روز به روز از دیروز بهتر و باتجربه تر شوند. اما این چیزی نیست که به طور اتفاقی و یک شبه به دست بیاید : برای رسیدن به آن باید هدف و روشی مشخص داشت . احتمالا دوست دارید که از وقتتان جوری استفاده کنید که به بهترین نتیجه برسید در این صورت باید آینده شغلی تان را مدیریت کنید. شما حدود ۴۰ ساعت از هفته را در محیط کار می گذرانید پس چه بهتر که این ساعات را طوری پشت سر بگذارید که بهترین بازده را داشته باشد.

چگونه در مسیر پیشرفت شغلی قرار بگیریم؟ قسمت دوم

قسمت اول

قسمت دوم

باید دریابید در کوتاه مدت و همینطور بلند مدت به چه مهارت هایی نیاز دارید؛ شاید بخواهید که در آینده ای نزدیک مدیریت مجموعه ای را در دست گیرید . خب رسیدن به این هدف نیاز به چه تحصیلات، مهارت ها ، تجربه ها و فناوری هایی دارد؟ نیاز سنجی کنید و برنامه ریزی رسیدن به آن ها را انجام دهید تا بهتر به هدفتان برسید .

پیشرفت شغلی

بالا بردن دانش که از الزامات است راه کارهایی دارد از جمله اینکه حتما با همکاران و مدیران جلسه حضوری داشته باشید. این جلسات به شما کمک می کند تا داده های لازم را جمع آوری کنید و نیز از تجربیات دیگران بهره ببرید . خیلی از افراد موفق از اینکه داستان رسیدن به پیروزی هایشان را برای دیگران تعریف کنند لذت می برند پس می توانید مطمئن باشید که صادقانه اطلاعات خود را در اختیار شما قرار می دهند. اگر حس می کنید پروژه ای چالش برانگیز است خودتان قدم جلو بگذارید و انجام آن را به عهده بگیرید. این روش حتما موفقیت شما را تضمین می کند. ببینید سازمان دقیقا با چه مشکلات و چالش هایی دست و پنجه نرم می کند ، سعی کنید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا برای آن راه حلی پیدا کنید . در صورتی که موفق شوید همه به شما به چشم فردی که می تواند از پس مشکلات بربیاید نگاه می کنند و خودتان هم صاحب تجربه و مهارت شده اید .

مسیر پیشرفت شغلی

از واحد  نیروی انسانی بخواهید تا فرصت های ارتقای شغلی را به شما معرفی کنند. در دوره آموزشی شرکت کنید تا مدرکی مناسب بگیرید. حتما خودتان را متعهد کنید تا روز به روز در مسیر پیشرفت باشید و چیزهای جدید باد بگیرید. همین که راه و روش رسیدن به پیشرفت شغلی را بدانید خود تضمینی می شود تا بتوانید در بلند مدت به شغل های مورد علاقه تان برسید. یک شغل موفق زمانی نصیبتان می شود که راه و روش مدیریت شغلی را پیش بگیرید و این را بدانید که بدون برنامه به هیچ موفقیت شغلی ای نمی رسید پس سعی کنید همیشه در برنامه کاری تان بازنگری های لازم را داشته باشید. و از هیچ تلاشی دریغ نکنید .

 

شرکت مهندسی مشاور ترازپویش

l w w w . T P – C O . C O M l

 

 

همچنین بخوانید : 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار