جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه مدیرهای نا کارآمد کارمند های با استعداد را فراری میدهند؟

چگونه مدیرهای نا کارآمد کارمند های با استعداد را فراری میدهند؟

ممکن است که برایتان پیش آمده باشد، که دوست ندارید سرکارتان بروید اما خب مجبورید. یکی از مدیران دراین باره می گوید، تا حالا از شغلش درس های ارزشمندی گرفته است چرا که در شرکتی که داشته است کارمندان زیادی را خواسته و ناخواسته از دست داده است، کارمندانی که بسیار برای کارشان ارزش و بها قائل بودند و کارشان را به بهترین شکل ممکن انجام می داده اند اما رضایت قلبی از محیط کار نداشته اند. در این مطلب میخواهیم از تجربه های مدیر های ناکارآمد و کارمندان استفاده کنیم تا ببینیم بهترین نتیجه از چه راهیی بدست می آید. پس با ترازپویش همراه باشید.

چگونه مدیرهای نا کارآمد کارمند های با استعداد را فراری میدهند؟

اگر از کارمند خسته هستید…

یکی از بدترین روش هایی که یک مدیر ناکارآمد می تواند به کار بگیرد این است که شغل کارمندانش را تهدید کند. چرا؟ چون کسی که خود را به عنوان رهبر یک شرکت و مدیر یک شرکت می شناسد باید در واقع نقش یک معلم را بازی کند و به کارمندانش فرصت پیشرفت بدهد. این سیاست که بخواهند کارمندان را به نحوی بترسانند فقط باعث می شود تا اتفاقا شخص از کارش زده شود. یک مدیر خوب باید محیطی را به وجود بیاورد که خود کارمند با میل و رغبت هر روز صبح را به سر کار بیاید و در محیط امن و آرامشبخشی که کارفرما بوجود آورده است فعالیت کند

مدیریت بیش از اندازه.

اشتباه بعدی  بیش از اندازه زیر ذره بین  گذاشتن افراد است . پس بهتر است مدیری باشید که کارمندانش او را تصدیق و تحسین می کنند نه کسی که قصد دارد تا حتی ریزترین رفتارها و حرکات آن ها را تحت نظر داشته باشد. باید آزادی معقول را در محیط کار به کارمند داد و فقط در چهارچوب مشخص شده سخت گیری کرد .

دروغ گفتن به مشتریان.

یکی از نامناسب ترین رفتارهایی  که مدیرهای ناکارآمد انجام می دهند این است که به مشتریان دروغ می گویند. وقتی که شما این کار را بیش از یک بار انجام دهید و کارمندان این را بفهمند، نسبت به شما بی اعتماد می شوند و حتی خیلی راحت محیط کارشان را ترک می کنند.

فضای آلوده ی شرکت ها.

یکی از کارمندان از تجربه ی خود می گوید این که در اداره ای که قبلا کار می کرده است، مدیر آن ها مدام از اتفاقات و بحث و جدل هایی که بین او و همسرش می افتاده است حرف می زده است… بنابراین خیلی طبیعی است که این تصور در کارمندان به وجود می آید که حتی همسر این شخص هم نمی تواند او را تحمل کند چه برسد به کارمندان! همین موضوع کافیست تا شخص احساس ناراحتی کند و دیگر دوست داشته باشد تا در آن محیط کار کند و در نتیجه اعتماد کمتری در محیط کار وجود خواهد داشت.

سرزنش به جای تحسین.

مدیرهایی ناکارآمد هستند که نمی توانند توانایی های کارمندانشان را توسعه بدهند. یعنی به جای بها دادن و فراهم ساخت زینه رشد کارمندان مدام از آن ها ایراد گرفته و آن ها را تحقیر کنند .

نحوه ی صحبت های رییس مآبانه دارند.

طبیعی است که نوع صحبت و برخورد یک مدیر با سایر کارمندان بخش های مختلف باید فرق داشته باشد البته این به آن معنا نیست که باید از دید بالا به بقیه نگاه کنند (برخلاف تصور بسیاری) بلکه این به آن معناست که یک مدیر باید حرف های سنجیده تری بزند، باید بداند چه موقع جدی باشد و چه موقع حتی با کارمندانش درد و دل کند و از مشکلات و یا سختی های کار آن ها بپرسد. مشخصا هیچ کسی حق ندارد تا در کار از کس دیگری بهره کشی کند و اگر قرار بود همچنین اتفاقی بیفتد ان جاست که مسئول منابع انسانی وارد کار می شود و باید مانع آن شود. اگر چه در بسیاری از موارد شنیده شده است که مسئول منابع انسانی هم به خاطر عدم مخالفت با رئیس سکوت می کند.

 

صدای کارمندانتان را خاموش کنید.

یکی از بدترین کارهایی که در محیط کار مدیرهای ناکارآمد انجام می دهند این است که صدای کارمندانشان را خاموش می کنند. در واقع برعکس این هم صادق تر است، هیچ چیز در محیط کار بهتر از این نیست که کارمندی متوجه شود که حرف هایش ارزش دارد و توانایی ها  صدایش دیده و شنیده می شود. بنابراین هیچ وقت نباید حق آزادی بیان را از کامندان گرفت و اجازه نداد تا آن ها نظراتشان را بیان کنند هر چند که غیر عملی و نشدنی باشد. آن ها باید بتوانند توانایی هایشان را شکوفا کنند.

استخدام نیروهای غیر کارآمد.

یکی دیگر از رفتارهایی که در مدیرهای ناکارآمد بسیار دیده می شود و باعث فراری دادن کارمندان با استعداد می شود این است که آن ها از بین دوستان و آشنایانشان افرادی را استخدام می کنند که اغلب این افراد هم شایستگی های کمتری به نسبت افرادی که در داخل شرکت کار می کنند دارند و وقتی که این اتفاق می افتد، نیروهای با استعداد از کار زده می شوند زیرا می بینند که شایستگی آنها در مقایسه با افراد بی استعداد دیده نمی شود .

 

شرکت مهندسی مشاور ترازپویش

l w w w . T P – C O . C O M l

 

 

همچنین بخوانید : 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار