جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چیزهایی که باید درمورد کسب و کارهای کوچک بدانید!

چیزهایی که باید درمورد کسب و کارهای کوچک بدانید!

حتما می دانید که قبل از شروع یک کسب و کار، باید یک طرح مناسب کسب و کار داشته باشید. سوال پیش می آید که آیا واقعا داشتن یک طرح کسب و کار برای کسب و کار کوچک شما مهم است؟ چگونه می‌ توان یک طرح کسب و کار کوچک مفید ایجاد کرد؟

چیزهایی که باید درمورد کسب و کارهای کوچک بدانید!

توضیح طرح کسب و کارهای کوچک

در ابتدایی ترین صورت ، طرح کسب و کارهای کوچک سندی است که اصول اولیه درباره کسب وکار، محصولات و خدمات شما را تعیین می کند. در این طرح شما بازار را هدف قرار می دهید و هدف شما برای کسب و کار و راه های آن معین می شود . یک طرح کامل کسب و کار یکی از مهم ترین برنامه هایی است که شما باید در هنگام شروع یک کسب و کار کوچک داشته باشید. در درجه بعد برنامه های بازاریابی و برنامه مالی در اولویت هستند.

طرح کسب و کار شما باید تمام این سه برنامه را با هم ترکیب کند و عناصر طرح بازاریابی و طرح مالی کسب و کار کوچک شما را به یک سند جامع تبدیل کند. شما باید در اول راه اندازی یک کسب و کار کوچک به طرح کسب و کار خود به عنوان طرح یا نقشه ای که کسب و کار شما را از مرحله راه اندازی تا مرحله نهایی رشد هدایت می‌کند نگاه کنید.

چرا شما به یک طرح کسب و کار دارید؟

دلایل مختلفی وجود دارد که مشخص می کند شما نیاز به یک طرح کسب و کار دارید، هرچند این دلایل و چگونگی استفاده از این طرح بر اساس نوع کسب و کار کوچک شما تعیین می‌شود اما چیزی که در بین همه کسب و کارها واضح است ااین نکته می باشد که هر کسب و کاری نیازمند یک طرح جامع است . تا به حال از خود پرسیده اید چگونه می‌توانید کسب و کار خود را بدون هر نوع طرح و برنامه ای راه اندازی کنید و رشد دهید؟

دلایل زیادی هست که نشان می‌دهد کسب و کارهای کوچک نیاز به یک طرح کسب و کار دارند، مانند :

  • مسلما اگر بخواهید برای کسب و کارتان درخواست وام بانکی بدهید و یا شریک و سرمایه گذار پیدا کنید، نیاز به یک طرح کامل و قابل ارائه کسب و کار دارید.
  • همچنین بدون داشتن اطلاعات بازار هدف خود ، تحقیق در مورد رقابت و انجام تجزیه و تحلیل نمی‌توانید ایده کسب و کار خود را پیاده سازی کنید که همه این موارد جزئی از یک برنامه و طرح کسب و کار هستند.
  • یک طرح کسب و کار کوچک کاملا مشخص می‌کند که شما قرار است از کجا شروع کنید و چه روندی را طی کنید، همچنین می توانید اقدامات خاصی که برای رسیدن به هدف خود نیاز دارید را شناسایی کنید.
  • یک طرح کسب و کار درست می‌تواند اطلاعات ضروری، استراتژی ها و فرهنگ کسب و کار شما را برای کارمندان و مدیران شرکت شما فراهم کند.
  • بخش مالی طرح کسب و کار شما می‌تواند پایه ای از بودجه کسب و کار شما و یک ابزار مفید برای مدیریت سیستم مالی کسب و کار شما باشد.

 

شرکت مهندسی مشاور ترازپویش

l w w w . T P – C O . C O M l

 

 

همچنین بخوانید : 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار