جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پنج ویژگی یک مدیر موفق

پنج ویژگی یک مدیر موفق

هر شرکتی، هر سازمانی و به طور کل هر کسب و کاری نیاز به مدیری موفق و موثر دارد که باعث شود روند کاری به درستی پیش برود. یک مدیر موفق باید علاوه بر یکپارچه کردن محیط کاری به مسائل ریز و کوچک نیز توجه کند تا تاثیرگذاری بیشتری بر روند کارها داشته باشد. با ما همراه باشید تا پنج ویژگی از یک مدیر موفق را به شما بگوییم.

پنج ویژگی یک مدیر موفق

۱ ـ همیشه ارتباط برقرار کنید.

 یکی از ویژگی ‏های مهم مدیران موفق این است که با تمام اعضا و کارکنان ارتباطی صادقانه برقرار کنند. برقرای ارتباط چشمی با کارمندان و سایر افراد موضوع بسار مهمی است که مدیران برای موفقیت بیشتر باید آن را در نظر بگیرند. یک مدیر باید بتواند به افرادی که برای او کار می‌کنند اجرایی کردن اهدافش را طوری توضیح دهد که آن ها تصویر روشن تر و بزرگ‌ تری از چشم انداز وی داشته باشند.

۲ ـ مدیر فعال باشید.

یک مدیر موفق می داند که کارمندش چه کار می کند، می داند در چه زمانی چه کاری را باید انجام دهد، از رشته های مربوط به کسب و کار خود مانند حسابداری و امور مالی تا برخورد با کارکنان را می داند. یک مدیر علاوه بر دانش و اطلاعات، بعد های مختلف خود را پرورش می دهد و همواره در هر زمینه ای اطلاعات پایه ای کسب می کند  تا تجربیات خود را افزایش دهد.

۳ ـ زندگی کاری و شخصی خود را جدا کنید.

مدیران معمولا ساعت کاری مشخصی ندارند، به عنوان مثال هفت روزه هفته را کار می کنند یا برخی تعطیلات را به خود مرخصی و استراحت نمی دهند. برعکس، باید بدانید که زندگی شخصی و خوانوادگی نیز اهمیت دارد.یک مدیر موفق ساعت کاری مشخصی دارد و برای تفریحات خود زمان خاصی را در نظر می گیرد چرا که همین تفریحات کوچک و استراحت های بین کار، به افزایش بازدهی او کمک می کند.

۴ ـ همواره کارمندان خود را به چالش بکشید.

بدترین چیز در محیط کاری، وجود یک کارمند خسته است. سعی کنید کارمندانتان را به چالش بکشید تا از بهترین و بیشترین توانشان استفاده کنند و مطمئنا آن ها نیز از این عمل شما رضایت خواهند داشت. به چالش کشیدن آن ها با بحث اضافه کاری بسیار فرق دارد!

۵ ـ اهداف خود را مشخص کنید.

یک مدیر موفق علاوه بر تمامی مسائل کاری، باید دورنما و اهداف خود را همیشه در گوشه ای از ذهن داشته باشد. اهداف کوچک و بزرگی که رسیدن به هر کدام از آن ها گامی برای موفقیت بر می دارند. یادتان نرود که موفقیت های بزرگ نیازمند اهداف بزرگ می باشند. اهداف بزرگ خود را دائما یادآوری کنید.

 

شرکت مهندسی مشاور ترازپویش

l w w w . T P – C O . C O M l

 

 

همچنین بخوانید : 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار