وقتی مشتری جواب شما را نمیدهد چه باید کرد؟

وقتی مشتری جواب شما را نمیدهد چه باید کرد؟

آیا از این‌ که زمانی با مشتری که می‌ خواهید گفت‌ و گو کنید، و موفق نشوید و نتوانید صحبت کنید، متنفرید؟ با ترازپویش همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه مشتری خود را راضی نگه دارید…

وقتی مشتری جواب شما را نمیدهد چه باید کرد؟

دوئل تلفنی یا دوئل ایمیلی؛ می‌دانید که عملکرد آن ها، در این روش چگونه است. شما یک پیام می‌گذارید، مشتریان یک پیام می‌گذارند، شما جواب آنها را می‌دهید، مشتریان جواب شما را می‌دهند و…

حتی بدتر از آن، شما یک پیام می‌گذارید یا ایمیل می‌فرستید؛ ولی هرگز جوابی از مشتری خود نمی‌گیرید. حال با یک تصمیم مهم روبه‌رو می‌شوید: آیا شما این رفتار را دنبال می‌کنید و احساس عذاب می کنید؟ یا صبر می‌کنید و احساس ناراحتی می‌کنید؟

در این‎جا، نکاتی بیان شده است که می‎توانید به جای دوئل ایمیلی انجام دهید :

کارها را متفاوت‌تر انجام دهید. اگر شما با ایمیل در دسترس هستید، ولی جواب خود را دریافت نکرده‌اید؛ ایمیل دیگری را نفرستید، به‌جای آن، با آنها تماس بگیرید. یا سعی کنید به آنها پیام متنی بفرستید؛ مردم سعی می‌کنند به پیام‌های متنی جواب بدهند. سعی کنید از مطالب این‌چنینی در ارتباط با مشتری استفاده کنید: «سلام، آقا یا خانم … ، بهتر است با هم دیداری داشته باشیم. من ساعت ۳ عصر با شما تماس خواهم گرفت. اگر این زمان، مناسب نبود، زمان ترجیحی خود را به من پیام بدهید.»

در طی اولین گفت‌وگوی خود، در مورد زمان گفت‌وگوی بعدی خود، توافق کنید و قبل از این‌که اولین گفت‌وگوی شما به نتیجه برسد، این زمان را در تقویم خود وارد کنید.

گزینه آخر، (که البته باید مراقب آن باشید) این است که از یکی از افراد نزدیک به مشتری بخواهید که شما را به او توصیه کند. می‌توانید پیام خود را این‌چنین بگوئید : «من در حال تلاش برای برقراری ارتباط با آقا یا خانم … هستم. شما توصیه می‌کنید که چگونه با او تماس بگیرم؟»

کدام‌یک از این پیشنهادات، بهترین پیشنهاد است؟ خوب، این بستگی به موقعیت و شخص مقابل دارد. مردم در روز صدها ایمیل دریافت می‌کنند و بسیاری از آنها خسته‌کننده هستند. گم‌شدن در این هیاهو، آسان است. اما آنها تعداد کمی پیام متنی دریافت می‌کنند و مردم در تلاشند که به آنها، سریع‌تر جواب دهند.

مشتریانی را که به شما پاسخ نمی‌دهند، شناسایی کنید. حال روش جدیدی را برای تعقیب آنها تشخیص دهید. به یاد داشته باشید : «اگرآخرین تکنیک تعقیب شما به درستی کار نکرد، این تکنیک، بار بعد هم عمل نخواهد کرد.» پس سعی کنید روش جدیدی را امتحان کنید. این راهکار در اغلب موارد، جواب می‌دهد.

 

شرکت مهندسی مشاور ترازپویش

l w w w . T P – C O . C O M l

همچنین بخوانید : 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار