جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهکارهای بازرگانی داخلی ترازپویش

راهکارهای بازرگانی داخلی ترازپویش

در رابطه با امور بازرگانی اگر بخواهیم همین ابتدا برویم سر اصل مطلب باید بگوییم که تمام شرکت‌های داخلی و خارجی همگی یک هدف مشترک و بزرگ دارند: فروش بیشتر!

به عبارتی هرچقدر که بحث فروش فعال‌تر، پویاتر و بهتر از قبل باشد، به همان اندازه کل مجموعه پیشرفت خواهد کرد و به سودهای مالی بسیار زیادی خواهد رسید.

به همین دلیل بیشتر شرکت‌های بازرگانی و یا واحدهای بازرگانی مجموعه‌های بزرگ در تلاش هستند تا با فعالیت بیشتر در پیشرفت کل سیستم نقش اساسی داشته باشند.

چرا که واحدها و بخش‌های بازرگانی تنها ارتباط میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان هستند.

در حقیقت توسط امور بازرگانیست که هم تولیدکننده راضی می‌ماند و هم مصرف کننده!

این بدان معناست که شرکت‌های بازرگانی در تلاش هستند تا با ایجاد یک پل ارتباطی میان خریداران و تولیدکنندگان بتوانند این تعادل را همیشه میان آن‌ها حفظ بکنند.

یعنی تولیدکنندگان بتوانند به راحتی تمامی محصولاتشان را در بازار هدف به فروش برسانند و دیگر نگران فروش محصولاتشان نباشند و خریداران هم نگران تامین محصولاتشان نباشند.

برای مثال دغدغه یک تولیدکننده دیگر نباید بحث فروش محصولاتش در بازار باشد.

بلکه او باید با خیال راحت تمام تمرکزش را روی تولید محصولات باکیفیت و قطع نکردن چرخه خط تولیدش بگذارد.

راهکارهای بازرگانی داخلی ترازپویش

از طرفی دیگر هم مصرف کننده نباید نگران پیدا کردن محصولات و کالاهای مورد نیازش باشد.

اهمیت بازرگانی در کسب و کارها

پس می‌توان چنین نتیجه گرفت که بحث بازرگانی چقدر می‌تواند نقش مهم و کلیدی در این میان داشته باشد.

چرا که تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم توسط شرکت‌های بازرگانی انجام می‌شوند و آن‌ها هستند که این تعادل را میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برقرار می‌کند.

اما فعالیت شرکت‌های بازرگانی و یا بخش‌های بازرگانی مجموعه‌های بزرگ شاید آنچنان که به نظر می‌رسد راحت و آسان نباشد.

چرا که این شرکت‌ها و بخش‌های داخلی با مشکلات و چالش‌های بسیار زیادی مواجه هستند که ممکن است ادامه کار را برایشان بسیار دشوارتر کرده و دردسرهای بسیاری زیادی را برایشان به وجود بیاورد.

ناگفته نماند که بحث بازرگانی به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شود که ما در این مقاله قصد داریم به چالش‌ها و مشکلات بازرگانی داخلی اشاره کرده و برای رفع این مشکلات بهترین راهکارهای را در اختیارتان قرار بدهیم.

پس اگر شما هم می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

برای رفع چالش‌های بازرگانی داخلی چه کار باید کرد؟

همان‌طور که در بالا توضیح دادیم، این فقط تولیدکنندگان نیستند که چالش‌های بسیار زیادی دارند و همیشه با دغدغه‌های تولید و مدیریت کسب و کارشان مواجه هستند،

بلکه شرکت‌ها و واحدهای بازرگانی مجموعه‌های بسیار بزرگ هم با چالش‌هایی روبه‌رو هستند که اگر از روش‌های درستی استفاده نکنند با مشکلات بسیار جدی باید دست و پنجه نرم کنند!

یک شرکت بازرگانی بزرگ با امور بسیار متعددی سر و کار دارد که شاخه‌های بسیار زیادی دارند که این موارد محدود به چند کار ساده نیستند.

برای مثال تصور کنید یک بخش بسیار مهم کارهای شرکت‌های بازرگانی فروشگاه‌های اینترنتی و مدیریت وب‌سایت‌های فروششان است.

از طرفی دیگر ممکن است هر روز قراردادهای (کوچک و بزرگی) جدیدی بسته شود که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد.

برنامه ریزی های دقیق برای قراردادها

چرا که مشتریان و مصرف کنندگان هم باید خیالشان از بابت رسیدن به موقع کالا به دستشان و سایر خدمات پس از فروش و پشتیبانی تیم بازرگانی شرکتی که از آنجا خرید کرده‌اند کاملا راحت باشد.

این شرکت‌ها باید از تمامی امور زیرمجموعه‌هایشان به طور کاملا دقیق و با جزئیات کامل آگاه باشند و بتوانند تمامی فعالیت‌های کارکنانشان را به طور دقیق رصد کنند.

از این طریق می‌توانند بسیاری از نقطه ‌ضعف‌های شرکت و دلایل پایین آمدن سطح فروششان را به خوبی بررسی کرده و دلایل آن را پیدا کنند.

برای مثال، در کدام بازه زمانی کدام یک از فروشندگان و بازاریابان قراردادهای خوبی بسته‌اند و به چه دلیل در فلان بازه زمانی سطح فروش پایین آمده و چرا برخی از فروشندگان کم‌کاری کرده‌اند

و یا برخلاف تلاش بسیارشان باز هم سطح فروش خوبی نداشته‌اند.

حالا تصور کنید که تمامی مواردی که ذکر کردیم به همین چند موارد ساده ختم نمی‌شوند.

ما می‌خواهیم بگوییم که موارد بسیار زیادی در این بین وجود دارند که مدیریت کردن آن‌ها به تنهایی کار بسیار دشواری بوده و می‌تواند مدیران شرکت‌ها و واحدهای بازرگانی را بسیار کلافه کند.

به خاطر اینکه آن‌ها هر روز با چالش‌ها و مشکلات جدیدی روبه‌رو خواهند بود و باید ساعات زیادی را در شرکت بمانند تا اوضاع آنجا را سروسامان ببخشند.

دشواری های امور بازرگانی در کسب و کار ها

اما آیا از دیدگاه شما راه‌حلی برای این مشکلات و بهتر مدیریت کردن این مسائل وجود دارد؟

پاسخ ما به این سوال فقط در یک جمله خلاصه می‌شود: استفاده کردن از یک هوش مصنوعی بسیار قوی!

منظور ما از هوش مصنوعی، نرم‌افزارهای بسیار قدرتمند و هوشمندیست که می‌تواند کمک بسیار زیادی در بحث بازرگانی به شما بکند.

این نرم‌افزارهای امکانات بسیار زیادی دارند که اگر از آن‌ها استفاده کنید، دیگر حتی یک روز هم بدون آن قادر به انجام فعالیت روزمره خود نخواهید بود.

چرا که این ابزار هوشمند به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بسیاری از امور داخلی شرکتتان را که تا دیروز برایتان بسیار دردسرساز بود به خوبی مدیریت کنید.

یکی از این نرم‌افزارهای کارآمد و به‌دردبخور ماژول هوشمند بازرگانی شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش است که می‌تواند امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار بدهد و کار شما را به یک‌باره آسان کند.

این امکانات و ویژگی‌های کاربردی نرم‌افزار بازرگانی ترازپویش به شرح ذیل هستند:

محاسبه خودکار مالیات و ارزش افزوده در ماژول بازرگانی داخلی

بحث محاسبه مالیت و ارزش افزوده یکی از مهم‌ترین و پرچالش‌ترین مباحث شرکت‌های بازرگانیست.

چرا که شما تنها با یک کالای خاص و ثابتی در ارتباط نیستید که بتوانید به راحتی کار محاسباتش را انجام بدهید،

بلکه موارد و محصولات بسیار متعددی وجود دارند که باید محاسبات مالیت و ارزش افزوده تمامی آن‌ها به دستی و با دقت انجام شود.

راهکارهای بازرگانی داخلی ترازپویش

یکی از بهترین ویژگی‌های نرم‌افزار بازرگانی شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش انجام امور محاسباتی طبق استانداردهای سازمان امور مالیاتی است.

چرا که شما خواه یا ناخواه باید طبق همین استانداردهایی که برایتان ابلاغ می‌شود عمل کنید و خارج از این چهارچوب‌ها تمام محاسبات کاملا اشتباه و پر از ایراد خواهند بود.

فقط کافیست که محصولات و تمام اقلامی که می‌خواهید را وارد نرم‌افزار هوشمند ترازپویش بکنید تا مابقی کارها را خود سیستم قدرتمند محاسبه کند.

علاوه بر این، نرم‌افزار بازرگانی ترازپویش قادر است گزارشات یکپارچه‌ای را از جزئیات مالیات و ارزش افزوده بر اساس هر بازه زمانی به شما ارائه دهد.

شما از این طریق قادر خواهید بود بدون کوچک‌ترین مشکل در امور محاسباتی‌تان تمامی گزارش‌های مالیت و ارزش افزوده خود را تحویل سازمان مالیات و یا دارایی بدهید.

بدون شک، هر چقدر که محاسبات شما بدون ایراد و اشکال باشد همان مقدار دردسرهای کاریتان هم به حداقل خواهد رسید.

گزارش‌های دقیق آماری وضعیت خرید و فروش کالاها در ماژول بازرگانی

یک شرکت موفق بازرگانی باید آمار کاملا دقیق از وضعیت خرید و فروشش را داشته باشد.

باید توضیح بدهیم که برخی شرکت‌های بازرگانی تنها یک واسطه بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان هستند.

این شرکت‌ها ممکن است خریدهای بسیار زیادی از شرکت‌های متنوعی داشته باشند و بخواهند همان کالاها را برای مصرف‌کنندگان بفروشند.

در چنین حالتی کاملا طبیعیست که باید به طور کاملا دقیق از آمار میزان خرید و فروشی که داشتند مطلع باشند.

این آمارهای دقیق به طور شفاف با اعداد و ارقام خود میزان هزینه‌هایی که شرکت برای خرید محصولات کرده و همچنین سودهایی که از فروش آن کسب کرده را مشخص می‌کند.

در چنین شرایطی مدیران شرکت‌های بازرگانی از طریق این محاسبات متوجه می‌شوند که چقدر سود خالص از خرید و فروش محصولات خود داشته‌اند.

مدیران شرکت‌های بازرگانی بزرگ می‌توانند از این طریق چشم‌انداز بسیار بهتری نسبت به کسب و کار خود داشته باشند و بتوانند برنامه‌ریزی بسیار عالی‌تری برای چند سال آینده شرکت خود داشته باشند.

با استفاده از ماژول نرم‌افزاری هوشمند ترازپویش شما به راحتی قادر خواهید بود آمار دقیق خرید و فروش شرکت خود را کمتر از چند ثانیه مشاهده کنید.

این به خاطر وارد کردن تمام داده‌های خرید و فروش در زمان مناسب خود است.

به عبارت دیگر زمانی که شما هنگام خرید و فروشتان این اطلاعات را وارد نرم‌افزار کنید مابقی کارها به راحتی انجام خواهند گرفت.

امکانات جشنواره، تخفیف، فروش ویژه و… در ماژول بازرگانی ترازپویش

گاهی اوقات تمامی شرکت‌های بازرگانی برای ایجاد رغبت و انگیزه بیشتر میان مشتریانشان دست به اقدامات انگیزشی میان مشتریانشان می‌زنند.

برای مثال در فصل زمستان که ممکن است فروش برخی محصولات همیشه رو به کاهش باشد می‌توان با گذاشتن یک جشنواره زمستانی نه تنها جلوی کاهش یافتن فروش را گرفت بلکه آن را به طور چشمگیری افزایش داد!

از طرف دیگر ممکن است قصد داشته باشید برخی محصولاتتان را که فروش کمتری دارند از طریق راهکارهای بازرگانی و یا به واسطه برخی تخفیف‌های ویژه به فروش برسانید.

در چنین مواقعی بحث جشنواره، تخفیف و فروش ویژه‌ی برخی محصولات در راهکارهای بازرگانی می‌تواند مجموعه شما را به سودهای بسیار بالایی برساند.

شاید تمامی مواردی که راجع به این موضوع گفتیم برای مدیران شرکت‌های بازرگانی بسیار جذاب باشند، ولی عملی کردن آن‌ها ممکن است کار بسیار سختی باشد.

چرا که انجام دادن چنین کاری به روش سنتی هرگز امکان‌پذیر نخواهد بود و شما باید حتما از یک نرم‌افزار بسیار قوی برای این کارها استفاده بکنید.

برای مثال اعمال محدودیت قیمت و تخفیف روی کالاها، انتخاب محصولات به عنوان اشانتیون و جوایز و قرعه‌کشی و… امور ساده‌ای نیستند که بتوان به روش سنتی آن‌ها را انجام داد.

اما با استفاده از راهکارهای بازرگانی شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش می‌توان به راحتی تمامی این موارد را انجام داد.

راهکارهای بازرگانی داخلی ترازپویش

در چنین شرایطی انجام چنین اموری نه تنها برایتان سخت نخواهد بود،

بلکه هر زمان که احساس کردید نیاز به برگزاری یک دوره جشنواره، تخفیف ویژه، فروش فوق‌العاده و… دارید به راحتی قادر خواهید بود با انگیزه بسیار بالا این کارها را به کمک نرم‌افزار قدرتمند ترازپویش انجام بدهید.

ارتباط با سیستم فروشگاه اینترنتی در راهکارهای بازرگانی

امروزه بیشتر فروش‌های شرکت‌های بزرگ از طریق فروشگاه‌های اینترنتی انجام می‌شود و این یک تحول بسیار عظیم و فوق‌العاده در دهه‌های اخیر بوده است.

چرا که باعث شده بحث فروش و مشکلات کمبود آن به طور کلی رفع شود.

به همین دلیل با استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی می‌شود بخش عظیمی از فروش را مدیریت کرد.

اما این نباید بدان معنا باشد که مدیریت چنین اموری هم از دست مسئولان شرکت‌ها خارج شده و آمار درستی از فروش‌های اینترنتی خود داشته باشند.

به همین دلیل هم نرم‌افزار هوشمند بازرگانی ترازپویش با امکان اتصال به فروشگاه‌های اینترنتی و دریافت تمام داده‌های دقیق فروش آن‌ها قادر خواهد بود تمامی محاسبات را به درستی انجام بدهد.

یعنی دیگر لازم نیست نگران فروش اینترنتی خود و مدیریت این بخش باشید.

نرم‌افزارهای ترازپویش، جامع و کامل!

نرم‌افزار ترازپویش در کنار شما خواهد بود تا با اطمینان خاطر بتوانید تمام مواردی که مربوط به فروشگاه اینترنتی‌تان است را به خوبی مدیریت کنید.

شما قادر خواهید بود آمار و ارقام کاملا دقیق از فروش‌های اینترنتی خود داشته باشید و آن‌ها را وارد نرم‌افزار بازرگانی ترازپویش کنید.

بدین معنا که به جای انجام امور جداگانه محاسباتی زمان‌بر می‌توانید به راحتی از راهکارهای بازرگانی هوشمند ترازپویش برای این کار استفاده بکنید.

راهکارهای بازرگانی ترازپویش قادر است به طور کاملا خودکار فروش اینترنتی‌تان را به شکل دقیق محاسبه کرده و آن را وارد زیرمجموعه نرم‌افزار خود برای سایر امور محاسباتی آتی دیگر (آمار فروش، مالیت و…) کند.

امکان افزایش و یا کاهش هوشمند قیمت‌ها

زمانی که شما کار خرید و فروش را به شکل حرفه‌ای و تحت پوشش شرکت بازرگانی‌تان انجام می‌دهید باید تمامی قیمت‌هایتان کاملا به روز و معقولانه باشد.

درست است که خودتان تصمیم به تغییر قیمت‌ها می‌گیرید اما گاهی اوقات باید دستتان برای تغییر قیمت‌ها کاملا باز باشد.

برای مثال خودتان هم به خوبی می‌دانید که اکثر قیمت‌ها نوسانات لحظه‌ای دارند و شما هم باید طبق آخرین تغییرات قیمتی هزینه نهایی و به روز شده را به مشتریانتان اعلام کنید.

حالا تصور کنید که تنها با یک جنس خاص سروکار نداشته و تنوع بسیار زیادی از محصولات وجود دارند که باید به درستی قیمت‌گذاری شوند.

یکی از ایرادهای سیستم‌های سنتی و قدیمی این است که هرگز نمی‌شد در کمترین زمان ممکن چنین کاری را انجام داد.

یعنی همیشه بحث افزایش و کاهش قیمت‌ها برای مدیران شرکت‌های بازرگانی بسیار پردردسر و پر زحمت بود.

اما با استفاده از راهکارهای بازرگانی شرکت مهندسی نرم افزار ترازپویش شما قادر خواهید بود این کار را به راحتی انجام دهید.

یعنی می‌توانید تغییرات افزایشی و کاهشی قیمت‎هایتان را به صورت درصدی و یا قیمتی روی هر محصولی که می‌خواهید اعمال کنید.

بازاریابان و مسئولین فروش شرکتتان هم با استفاده از این تغییرات قادر خواهند بود قیمت‌های کاملا درست را جهت فروش در اختیار مشتریانتان قرار بدهند.

کلام آخر

همان‌طور که در این مقاله خواندید ما سعی کردیم اهمیت مدیریت امور بازرگانی را برایتان شرح داده و راه‌حل‌های مناسب این چالش‌ها برایتان معرفی کنیم.

اما امکاناتی که راجع به راهکارهای بازرگانی ترازپویش گفتیم تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های خارق‌العاده این هوش مصنوعی قدرتمند بودند.

موارد دیگری هم هستند که تنها با استفاده کردن از آن متوجه قدرت، راحتی و مزایای آن خواهید شد.

ما بر این باوریم که امتحان کردن روش‌های جدید همیشه باعث پیشرفت مجموعه‌های بزرگ می‌شود.

چرا که ممکن است راه ترقی و پیشرفتتان دقیقا از مسیری عبور کند که حتی فکرش را نمی‌کردید!

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید و راهکارهایی که برایتان معرفی کردیم جالب و به درد بخور بودند حتما ما را به سایر دوستان و همکارانتان هم معرفی کنید.

در صورتی که در مورد امکانات راهکارهای بازرگانی ترازپویش سوالات بیشتری داشتید می‌توانید آن را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار