جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پایا ابر مارال | داستان یک موفقیت!

پایا ابر مارال | داستان یک موفقیت!

 

 

شرکت پایا ابر مارال با هدف ارائه محصولات جدید و متنوع در حوزه‌ی اسفنج در سال ۱۳۷۸ تاسیس گردید و به عنوان یکی از اولین شرکت‌های فعال در صنعت اسفنج ایران، شروع به کار کرد. شرکت پایا ابر مارال با مساحت ۱۶۵۰۰ متر مربع و زیربنای معادل ۱۳۰۰۰ متر مربع (اداری, تولیدی، انبارهای مواد اولیه) مشغول به کار است. پایا ابر مارال با وجود کارشناسان مجرب و پرسنل کارآمد و تولید محصولات متنوع و باکیفیت؛ سال‌هاست که به خوبی از عهده تعهدات خود نسبت به مشتریان برآمده است. این مجموعه از همان ابتدای شروع فعالیت، با استفاده از بهترین تکنولوژی‌ها و بروزترین روش‌های بازاریابی، توانست نقش خود در ایجاد اشتغال و توزیع محصول با کیفیت در منطقه را با موفقیت ایفا نماید.

در یکی از روزهای پائیزی در دفتر پایا ابر مارال، پای صحبت‌های مدیرعامل موفق این مجموعه نشستیم و با داستان همکاری آن‌ها با ترازپویش آشنا شدیم.

پایا ابر مارال

 

پایا ابر مارال چگونه شکل گرفت؟       

من و برادرانم، با آگاهی از مسیر طولانی و پرفراز و نشیب صنعت اسفنج؛ شروع به فعالیت در این زمینه کردیم و در سال ۱۳۸۰ ماشین آلات تولید اسفنج را تهیه و شروع به تولید کردیم. پس از گام‌های موفق ابتدایی، در سال ۱۳۹۳ با استقرار در محل شهرک صنعتی عباس آباد؛ فعالیت‌های شرکت به شکل قابل توجهی توسعه پیدا کرد.

 

اهداف اولیه شما چه بود؟

هدف ما این بود »پایا ابر مارال» با عبور از تمامی مراحل دشوار تولید انبوه، از اولین و موفق ترین کارخانه‌های تولیدی و فعال در کشور باشد.

به همین خاطر با هدف توسعه و تنوع در محصولات و سرمایه گذاری، اقدام به خرید دستگاه‌ها و تجهیزات تولید چرم مصنوعی از یک شرکت بوشهری بحران زده کردیم. پس از انتقال آن‌ها به شهرک صنعتی و اخذ مجوز، بستری برای اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر نیروی کار جدید مهیا شد. ما در تمامی این سال‌ها روی اهداف خود متمرکز بودیم و روی آن‌ها سرمایه گذاری کردیم.

 

 

پایا ابر مارال | داستان یک موفقیت!

در حال حاضر چه محصولاتی در کارخانه پایا ابر مارال تولید می‌شود؟ 

محصولات تولیدی ما، بلوک و رول اسفنج در دانسیته‌های مختلف از ۱۲ الی ۳۵ کیلویی و انواع چرم مصنوعی روکشی، مبلی، کیفی، کفشی و آستری ست.

 

مختصری درباره نحوه‌ی تولید اسفنج توضیح دهید

در مرحله اول مواد تشکیل دهنده با فرمولاسیون دقیق، از مخازن مخصوص خود، از طریق لوله وارد دستگاه میکسر شده و به خوبی با هم ترکیب می‌شوند. در مرحله‌ی بعد مواد اولیه وارد دستگاه کانوایر می‌شوند. پس از آن ترکیب شیمیایی شروع به عمل کرده و اسفنج به وجود می‌آید.

در انتهای خط تولید، اسفنج به ابعاد درخواستی مشتری برش خورده و به مدت ۷۲ ساعت به فضای باز منتقل می‌شود تا خشک شود. در مرحله‌ی آخر اسفنج پس از خشک شدن، با ضخامت درخواستی مشتری برش می‌خورد. نکته ی مهم در تولید اسفنج  فرمولاسیون دقیق آن و کنترل دقیق دمای واکنش مواد اولیه است.

 

چه صنایعی از محصولات پایا ابر مارال استفاده می‌کنند؟

تولیدی‌های کیف و کفش، صنایع بسته بندی، خودرو سازی ها، کارگاه‌های مبلمان و تولید کالای خواب از جمله مصرف کنندگان عمده محصولات ما هستند که معمولاً اسفنج و چرم مصنوعی را در مقیاس بالا خریداری می‌کنند.

پایا ابر مارال | داستان یک موفقیت!

چه تعداد نیرو در پایا ابر مارال در حال فعالیت هستند؟

کارکنان اداری و تولیدی ما تقریبا ۱۳۰ نفر هستند.

 

راز موفقیت پایا ابر مارال چه بوده است؟

ما معتقدیم فقط با تولید کردن و به فروش رساندن کالا، بدون درنظر گرفتن هزینه‌ها و سودهای ممکن؛ موفقیت امکان پذیر نیست. تولیدکنندگان باید بتوانند بهای تمام شده محصولات را به درستی محاسبه نموده و در کنار آن، سهمی از سود را به عنوان منافع خود در نظر بگیرند.

بسیاری از تولیدکنندگانی که ناکام مانده‌اند، مدیریت مالی درستی نداشتند و نتوانستند موضوعات مالی خود را به دقت ارزیابی کنند. تنها تولید کردن محصول و ورود به بازار رقابتی کافی نیست، بلکه توانایی رقابت در آن بازار و مدیریت هزینه‌ها نیز حیاتی است.

چه شد به سراغ ترازپویش رفتید؟
باید گفت درحال حاضر نرم افزارهای مدیریت منابع سازمان، هسته مرکزی کارکرد شرکت‌ها و صنایع به شمار می‌رود. یکی از عوامل موفقیت ما در این حوزه، توانایی مدیریت مالی درست بوده است.
در گذشته، تمامی محاسبات حسابداری ما به صورت دستی انجام می‌شد و ما از نرم‌افزارهایی مبتنی برDOS  استفاده می‌کردیم. سپس به تدریج، به نرم‌افزارهای مبتنی بر ویندوز مهاجرت کردیم. از آنجا که بسیاری از نرم‌افزارها برای شرکت‌های کوچک طراحی شده بودند، ما به دنبال یک نرم افزار سفارشی و جامع برای مدیریت مالی بودیم. به همین علت به سراغ تراز پویش رفتیم.

 

آیا از این همکاری رضایت دارید؟

با توجه به گسترش فعالیت ما و محدود بودن امکانات نرم افزار قبلی، برای ادامه فعالیت به دنبال نرم افزار بهتری بودیم که برای صنایع بزرگتر باشد. درهمین حین با آقای مهندس احمدی و تیم ترازپویش آشنا شدیم و همکاری با شما را شروع کردیم. این انتخاب برای ما مناسب بود و ترازپویش برای ما حکم قلب کارمان را پیدا کرد.

 

این همکاری چقدر در پیشبرد اهداف تان موثر بوده؟

ترازپویش این امکان را فراهم می کند که بتوانیم به صورت آنلاین سود و زیان را بدست بیاوریم. من معتقد هستم که ترازپویش در این زمینه حرفه ای به ماجرا نگاه می کند.

 

آیا ترازپویش در این مسیر با شما همراه بوده است؟

بله، پرسنل ترازپویش پشتیبانی مناسبی از نرم افزار را به ما ارائه دادند.

پایا ابر مارال | داستان یک موفقیت!

گزارش گیری درون سازمانی و برون سازمانی  

من الهام بختیاری، مدیر مالی پایا ابرمارال هستم. ما از سال ۱۳۹۴ با تراز پویش شروع به کار کردیم. آشنایی ما با جناب آقای مهندس احمدی مدیر عامل شرکت ترازپویش بوده و معرفی کار توسط ایشان انجام شد. ما بسیار از این همکاری راضی هستیم. چون امکاناتی مثل وجوه، حقوق و دستمزد و گزارشات به ما در گزارش گیری درون سازمانی و برون سازمانی بسیار کمک می‌کند. حُسن بزرگ ترازپویش این است که می تواند اطلاعات را به صورت آنی در اختیار ما قرار دهد. ما حتی توانستیم دیتابیس سال‌های قبل مجموعه را در تراز پویش منتقل کنیم.

 

چه شد که به سراغ ترازپویش رفتید؟

با توجه به توسعه مجموعه ما، نرم افزار قبلی پاسخگوی نیازهای ما نبود. ما نمی توانستیم بهای تمام شده محصولات را بدست بیاریم و امکان گزارش گیری نداشتیم. تراز پویش توانست این قابلیت را برای ما ایجاد کند. تراز سیستم گروه بندی دارد که می تواند به مراکز مختلف متصل شود. سیستم اموال تراز بسیار پیشرفته است و نوع گزارشات و محاسباتی که دارد، بسته به سلیقه مشتری انعطاف پذیر است.

ما از سال ۱۳۹۴ سعی در بدست آوردن بهای تمام شده واقعی برای تولیداتمان داشتیم که این مهم با وجود تراز پویش حاصل شد.

 

ترازپویش در چه زمینه هایی با پایا ابر مارال همکاری دارد؟

در زمینه مالی، وجوه، حقوق دستمزد، فروش، انبار، ارتباط با مشتری، اموال، بهای تمام شده، مهندسی ثبت عملکرد، تولید با ما همکاری دارد.

 

پشتیبانی ترازپویش برای مارال چگونه است؟

بعد از نصب این نرم افزار چند ماهی به طور کامل نیروهای ترازپویش در اینجا مستقر بودند تا آموزش های کامل تر را به ما بدهند. حتی پیاده سازی دیتابیس سال‌های گذشته هم به درستی انجام شد. در زمینه پشتیبانی و ارتباط با مشتری هم بسیار قوی هستند. هر مشکلی که پیش می آید پرسنل ترازپویش دوستانه با ما همکاری می کنند. آن‌ها در بحث تیکت پشتیبانی بسیار خوب عمل می‌کنند و به محض اینکه تیکت در نرم افزار ارسال می‌شود پیگیری به سرعت انجام می‌شود.

 

چه نکته‌ای در این همکاری برای شما جالب بوده است؟

از آنجایی که ترازپویش دائما در حال بروز شدن است، شما می توانید روی پیشرفت کار خود با کمک آن حساب کنید.

ترازپویش را در آپارات، یوتیوب و اینستاگرام دنبال کنید!

Social Media - TarazPouyesh

برای ارتباط با ما و کسب خدمات ویژه با ما در تماس باشید.

تماس با ما

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به روز ترین راهکارهای مدیریت کسب و کار